flippflopp
Medlem
Tips: Ikke legg ved angrerettsskjema på e-post, men legg det i pakken på et skalert A6-ark. Det er lov, det er litt og miste, det hindrer returer.
Tips: Ikke legg ved angrerettsskjema på e-post, men legg det i pakken på et skalert A6-ark. Det er lov, det er litt og miste, det hindrer returer.
Om det ikke er endret siste årene SKAL angrerettskjema følge varen og ikke ordren. Altså er angrerettskjema sent med email ugyldig, men mange velger å gjøre det fordi da har kunden det lett tilgjengelig om det fysiske eksemplaret skulle forsvinne.
Om det ikke er endret siste årene SKAL angrerettskjema følge varen og ikke ordren. Altså er angrerettskjema sent med email ugyldig, men mange velger å gjøre det fordi da har kunden det lett tilgjengelig om det fysiske eksemplaret skulle forsvinne.
Drar en gammel post opp fra glemselen. Hvilke data er det som absolutt _må_ være med på angrerettskjemaet som sendes kunden? Holder det f.eks. kun med butikken sin kontaktinformasjon?
a) varens eller tjenestens viktigste egenskaper
b) de totale kostnadene forbrukeren skal betale, inklusive alle avgifter og leveringskostnader, og spesifikasjon av de enkelte elementene i totalprisen
c) om forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) etter loven her eller ikke
d) alle vesentlige avtalevilkår, herunder om betaling, levering eller annen oppfyllelse av avtalen samt om avtalens varighet når avtalen gjelder løpende ytelser
e) selgerens eller tjenesteyterens navn og adresse
f) tidsrommet tilbudet eller prisen er gyldig i
b) vilkårene og framgangsmåten for, samt virkningene av å benytte angreretten
c) opplysninger om eventuell ettersalgsservice og gjeldende garantivilkår
d) vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den er tidsubegrenset eller av mer enn ett års varighet
e) bekreftelse av bestillingen.
Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.