Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Thermonordic er dritt

kongen

kongemedlem
Noen som driver thermonordic.com her?

I såfall GI FAEN i å spamme min epostadresse med DRITTPRODUKTENE deres. Hvis jeg mottar en eneste epost til så skal dere få se at Google flommer over av drittsnakk om bedriften din!
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan dro du den slutningen at det kunne vaere noen her inne som drev siden?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå må det snart bli slutt på at alle og enhver her inne kan slenge dritt om andre selskaper!

Hvis du har problemer med at selskapet sender deg uønsket e-post - ta for pokker direkte kontakt med dem! Det ligger godt med kontaktinfo på sidene deres! Du finner til og med personene i telefonkatalogen om du har lyst til å dra på kaffebesøk og diskutere deres markedsføringsmetoder.

Men, bruk nå WF til mer fornuftige ting enn en punchball for å få ut din irritasjon over et annet selskap!!!
 

kongen

kongemedlem
Hvis en bedrift oppfører seg som en dritt til uskyldige folk så vil de motta dritt tilbake. Når det selges og kjøpes epostlister gjennom WF så er det ikke usannsynlig at bedriften har vært innom her. La dette være en advarsel til andre som forsøker på den idiotiske strategien med å kjøpe lister med eposter som er scrapet fra nettet og usortert; du gjør bare folk forbannet.

@Msites: den mest effektive metoden for å få slutt på spam fra en bedrift er å slenge dritt på nettet, samt sende inn en melding til forbrukerrådet.

Hvis en spammer kommer billig unna med det så vil han bare fortsette å spamme, derfor må han tas hard og brutalt.
 

picxx

Well-Known Member
@Kongen: Dette er jo en side på engelsk, hvor domenet bruker slik navnebeskyttelse.
Det er jo 100 millioner andre muligheter, så hvordan i all verden satte du egentlig likhetstegn mellom spam'en du mottok og webforumet? :O
 

kongen

kongemedlem
@Picxx: Spammen var på norsk, og det er norsk kontaktinfo på hjemmesiden. Som jeg skrev tidligere; Når det selges og kjøpes lister med eposter scrapet fra nettet gjennom WF, så er det ikke usannsynlig at listen er skaffet via WF, men la denne forumposten være en advarsel til andre som vurderer å kjøpe epostlister som er usortert; det er ikke lov, og selv om det skulle være lov, så vil man bare gjør folk forbannet. Ingen ønsker å få bombardert eposten sin med reklame fra ukjente bedrifter.

Om bedrift er på WF eller ikke spiller ikke så stor rolle for meg, hovedpoenget var å få rangert noe i Google. Jeg HATER spam, og det er noe denne bedriften skal få merke hvis det kommer en spam-epost til...
 

picxx

Well-Known Member
Jeg HATER spam, og det er noe denne bedriften skal få merke hvis det kommer en spam-epost til...

Fortell meg hvilken e-post det ble sendt til da, så skal jeg fikse en til med referrer fra thermonordic jeg :D
 

Santo

Active Member
Jeg har også fått disse spamepostene...

Da det kommer spam til adresser som jeg kun har brukt i Norids database, så kan det se ut som om det er herifra de stjeler/bruker adresser.
 

picxx

Well-Known Member
Kan jo være at thermonordic har satt bort markesføringen til en 3.de part?
Ifølge "lovens bokstav" gjør de vel heller ikke noe ulovlig når det gjelder B2B promotering?

Synd hvis det viser seg at thermonordic faktisk leverer gode produkter og denne tråden blir å rangere høyt i google da?

Det sagt er det selvsagt irritabelt å motta spam, uansett fra hvem, men å opprette tråder her på WF bare for å få det rangert i google kan da ikke være veien å gå, og er vel heller ikke hensikten med webforumet?

Er problemet at det selges e-postlister får man vel heller gå ut mot selgerne av disse.
 

picxx

Well-Known Member
Det er uansett ikke tillatt å hente ut slik data fra Norids database.

Norid: Bruk av informasjon lagret i Norids kundedatabase

Vel, som poengtert tidligere trenger det ikke være Thermonordic som har hentet ut infoen, hvis de, eller de som markedsfører dem, har kjøpt listene hos en 3.de part.
Blir vanskelig å vite hvor man skal rette slag i situasjoner som dette, og det enkleste er jo selvsagt å rette det mot de som blir markedsført i e-posten.
For alt vi vet kan det rett og slett være en konkurrent som forsøker å sværte Thermonordic, deres side og deres produkter?

Akkurat det har jo vært oppe til diskusjon her på webforumet flere ganger tidligere.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Herre min hatt sier jeg!

Hvis du har fått en e-post til en av dine generelle e-poster så er det da ikke ulovlig! Og, du slenger ut en skittpakke her som kan ramme bedriften kraftig økonomisk. Dette er i seg selv også straffbart og ulovlig!

Hvis du tror at du skal få slutt på spamming gjennom å henge ut ÉN bedrift på et forum som ikke har noe med bedriften å gjøre så synes jeg det sier mer om deg enn om firmaet sin markedsstrategi!

Man har også den andre siden av saken hvor det faktisk kan hende du nå er med på å hjelpe selskapet med å bli kjent og selge mer - har du tenkt på det?
 

Santo

Active Member
Vel, som poengtert tidligere trenger det ikke være Thermonordic som har hentet ut infoen, hvis de, eller de som markedsfører dem, har kjøpt listene hos en 3.de part.
Blir vanskelig å vite hvor man skal rette slag i situasjoner som dette, og det enkleste er jo selvsagt å rette det mot de som blir markedsført i e-posten.
For alt vi vet kan det rett og slett være en konkurrent som forsøker å sværte Thermonordic, deres side og deres produkter?

Akkurat det har jo vært oppe til diskusjon her på webforumet flere ganger tidligere.

Det er jo det samme om det er Thermonordic selv som har sendt ut dette, eller om de har leid noen til å gjøre det for seg...

Dersom man leier inn noen til å gjøre en tjeneste for seg så har man jo en plikt til å forsikre seg om at tjenesten man kjøper holder en viss kvalitet. Og ikke minst at det er lovlig.

Er flere som skriver om dette på nettet:
http://skriblerier.adesign.no/index.php?q=node/81
 

Santo

Active Member
Hvis du har fått en e-post til en av dine generelle e-poster så er det da ikke ulovlig! Og, du slenger ut en skittpakke her som kan ramme bedriften kraftig økonomisk. Dette er i seg selv også straffbart og ulovlig!

Disse sender ikke bare ut til generelle adresser.
 
Topp