Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no - Kan det være nyttig å være oppført der?

Tony J

Alle skal få
Ble oppringt av ei hyggelig dame i dag som ville snakke om tjenesten 180.no . Er det noen som har noe erfaringer fra disse?

Tony
 
A

aabbcc

Guest
Når en dame er hyggelig mot meg så er det noe muffens... Alle disse katalogsidene sier jeg blankt nei til når de ringer, jeg tviler sterkt på at man får igjen de kronene man annonserer for her.

abc
 

Tony J

Alle skal få
Ingen av de fremgangsmåtene nevnt i de 2 linkene er lik den jeg fikk i dag. Husk en bedrift kan forandre seg selv om de har vært i ilden tidligere. Jeg lurer på om det er noen i nyere tid som har benyttet seg av tjenestene til 180.no . Ps: Dersom du unngår hyggelige selgere så unngår du nok mange. Det er et must å være hyggelig mot meg dersom det skal være mulig å få meg som kunde og jeg vil anta at de fleste ønsker å være hyggelige.
 

Tony J

Alle skal få
Har du noe konkret å si annet enn "ingen bruker 180.no" ? Hvis INGEN bruker dem. Hvordan har det seg at de kan kjøre på med tv, radio og nettreklame? Jeg forstår at du kan være skeptisk til slik reklame, men gjerne begrunn det.
 

domeneguru

Medlem
De kan selvsagt kjøre på med reklame på tv nettopp fordi de lurer kunder. Sist jeg snakket med en selger derfra gikk svensken fra 12.990,- til 3.990,- for samme pakke. Det forteller meg nok at jeg bør styre langt langt unna. De som kjører pakken for 12.990,- og ikke til 3.990,- er med og finansierer tvreklamene:)
 

hansson

Langveisfarende
Reklamen gjelder vel opplysningstjenester for privatnummer og nummer til rørleggeren man kjenner navnet på men ikke vet nummeret til. Det er ingen som ringer til 180 og lurer på om de har noen "alternativer for leverandør av XYZ i Fredrikstad-området". Joda, kanskje de gjør det, men da er det kanskje trelast-leverandører de leter etter, ikke web-folk eller nettbutikker eller annet som er på nettet fra før. Det finner man på google, ikke på 180.no.

Vi hadde et svindyrt reklamebanner på Gule sider i et halvt år, tror det fikk 6 klikk totalt. Helt fadese. Gule sider er vel større enn 180.no?
 

AnneB

Medlem
For flere år siden prøvde jeg på 180.no og gulesider og min erfaring er lik som de andre - kataloger = bortkastet penger. Det kom nesten ingen besøk på nettsiden - kanskje 1-2 i måneden hvis det var noen men absolutt ikke verdt å bruke penger på. De hadde helt andre tall til meg enn det jeg fikke fra google statistics - så jeg stoler ikke på dem. Bruk heller pengene på Adwords - der har du større mulighet til å få valuta for pengene.
 

minime

Medlem
Det er vel 2 år siden nå jeg prøvde 180.no. Fikk en prøve periode på 6 månder. Etter ca 3 månder sendte jeg de en mail og sa at jeg ikke var intressert i deres tjeneste siden det ikke ga meg noe som helst.Fikk svar ifra de at oppsigelsen var i orden, men de sendte meg ny faktura etter 6 månder uansett. Etter ca 2-3 månder med mailer og telefon samtaler så sluttet de.

I følge analytics ga 180 meg ca 10 besøk i løpet av 6 månder. Mens de sa til meg at de sendte meg 200-300 hver eneste dag.

Men til poenget. Hold deg unna 180 og alle andre slike tjenester. Bruk heller pengene på adwords eller noe annet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg har prøvd purehelp før, akkurat samme resultat som de andre her, absolutt minimalt med besøk derfra (og ingen kunder, jeg spør alltid hvordan folk fant meg) i følge google analytics, men masse i følge purehelp. Purehelpfyren sa at GA visstnok hadde litt problemer med å tracke besøk fra dem, men at extremetracker skulle funke bedre... Ok, så la jeg inn den, og fikk litt andre tall - enda lavere...
 
Topp