Jeg krasjer aldri annonsetråder hvis jobbutlysningen er laget på en måte som jeg tolker som seriøs. Hvis utlyser er en person som vet hva han skal ha og vet hva ting koster - så sier jeg aldri noe som helst.
Men jeg kan komme med råd om at "det bør opplyses om at scriptet du bruker er litt tungvint å jobbe med.." som jeg gjorde her for eksempel:
https://www.webforumet.no/forum/jobbutlysning/6321-webdesigner-til-fitnessbloggen-no.html
(nå tok han fyren dette rådet veldig tungt opp og ble litt sur, men det får så være.)
Forøvrig krasjet jeg denne tråden i går:
https://www.webforumet.no/forum/jobbutlysning/6487-logo.html
... og det er vel dette som har ført til denne avstemmingen og minst en tråd til. Atle har visst tent på alle pluggene og hyler ut. Så jeg beklager til Atle hvis jeg sa noe som du syntes var vanvittig støtende - det var ikke meningen.
Vi har hatt denne diskusjonen før, og så vidt jeg husker ble vi "enige" om at WF ikke er et rubrikkmarked men et diskusjonsforum, og da må man akseptere diskusjoner. Så lenge diskusjonen er noenlunde innenfor tema så synes iallfall jeg det bare er bra om man får si hva man mener. Med det mener jeg også, som i den tråden om logo til 1000 kr, at det faktisk er
relevant å si sin mening om prisnivået på utlysningen! Hvorfor skulle jeg ikke det? For å unngå å krasje tråden..?
Unnskyld meg, men hvis jeg nektes å si min mening på et diskusjonsforum om en jobbutlysning som går ut på å lage en logo (etter fonter er logoer det aller vanskeligste innen grafisk håndverk. Det er derfor jeg ikke lager logoer. Jeg har altfor stor respekt for de som faktisk KAN dette.) i konkurranse med sikkert tusen andre på andre forums sikkert over hele nettet - og til og med UTEN betaling (med mindre du vinner, og selv da får du usle 1000 kr) så gidder jeg ikke å henge på WF mer.
Seriøst. Selv på 99designs har man da minstepriser! Er det ikke $300 eller noe?
Jeg mener helt seriøst at hvis man skal tiltrekke seg alle mulige fjortiser og duster som skal ha laget facebook'er for 50 kr, så utvanner man hele Webforumet. Dette skal være for folk som er seriøse med sin satsning på web. Sitter man på gutterommet så finnes det faktisk mer matnyttig stoff på forums som NWF. Webforumet er en annen greie. Hvis WF blir et Norsk Web forum 2, så er det helt fair. Men si ifra, for da henger jeg heller på twitter.
Så da foreslår jeg følgende:
1. Enten tillater man diskusjoner i jobbutlysningstråder. Og da kan hvem som helst krasje tråder om logoer med å si at 100 kr for en proff logo er for lite.
2. Eller så oppretter man et rubrikkmarked der ingen diskusjoner tillates og alle spørsmål må tas på mail eller PM.