Offentliggjort 09.09.08 kl. 12:25
Samvittighet overfor verdens framtid fyller mer enn muligheten for å spare penger, når Elsparefonden innleder en ny kampanje, som skal få nordmenn til å skrue ned for strømmen.
– Vi har valgt en helt ny strategi for å få forbrukernes øyne opp for at strømforbruket har betydning på flere planer. Hittil har Elsparefonden ikke fortalt så mye om klimahensyn i forbindelse med strømsparinger. Med mottoet ‘tenk lengre’ for kampanjen vil vi gjerne vise at forbrukerne skal tenke holdbart på strømforbruket – både i økonomisk og klimamæssig forstand, sier Christian Lüders, kundesjef for private husholdninger i Elsparefonden.
Musikken til kampanjen lages at X Faktor-dommer Remee og produsent Thomas Troelsen. Det er første gang, de to populære sangskriverne setter musikk til en kampanje eller reklame.
– Vi har aldri tidligere produsert musikk til «reklame». Når vi har sagt ja, er det fordi vi synes det er en god sak. Samtidig syntes vi med det samme at vi kunne tilføre kampanjen noe ekstra, sier Remee.