Har du kommet inn på denne nettsiden, så har du mest sannsynlig vært på utkikk etter informasjon om lån eller tips om gode tilbud innenfor finanssektoren. Det er èn av flere måter å søke etter slik informasjon på, og internett er nok kanskje også det mediet som er mest brukt når det kommer til informasjonssøking rundt produkter og tjenester som omhandler lån og penger. Men det er ikke nødvendigvis på internett at den beste informasjonen finnes.
Bankene selv er også et naturlig sted å rådføre seg om sin økonomiske situasjon. Alle banker med bankfilialer setter det å rådføre kundene sine som en ledestjerne, da det rett og slett er dette de tjener penger på i lengden. Men det stilles også spørsmålstegn med objektiviteten til disse bankene. Er det virkelig slik at de ønsker deg ditt beste, og finnes det egentlig banker som vil ofre en kunde for å bedre hans privatøkonomi?
Svarene sier kanskje seg selv. Men det må sies at det var en bank i Norge som tok et standpunkt for et par år siden ved å ha en TV-reklame som lød på følgende måte:
«Hvorfor er det slik at banker kaller sine selgere for rådgivere? Våre selgere har i hvert fall interesse av å tilby kundene sine den beste miksen av våre produkter til en hver tid!».
Rådføring og veiledning om lån kan på mange måter bli sett på en salgsprosess der bankene har størst mulig ønske om å få flest mulig kunder til å benytte seg av sine produkter. Subjektiv assistanse er nok kanskje ikke den beste assistansen til en hver tid – det kommer ganske godt frem i enkelte av bankenes hjemmesider.
Da er det kanskje bedre å lese deg opp på nettsider som denne i og med at vi ikke har noe som helst tilknytning til noen banker, og fremmer i all hovedsak objektivt innhold slik at du kan velge de finansproduktene som er best for ditt eget beste. På denne måten kan du ta opp lån hos de riktige bankene til de beste betingelsene slik at du til slutt sparer en hel masse penger.