Du kan administrere hele kundeforholdet fra nettbanken. Foruten regningsbetaling kan du blant annet kjøpe forsikringer, føre regnskap, søke om lån, handle aksjer og fond.
Dette er noe av det du finner i nettbanken:
* Forsikring. Du kan beregne og kjøpe skadeforsikringer. Alle tilbud du mottar blir lagret i 90 dager og du kan enkelt hente de opp igjen for å kjøpe.
* Fond og aksjer. Du kan få tilgang til fondshandel og aksjehandel.
* Betalinger. Du kan selvsagt betale regninger. Men hvorfor ikke gjøre det enklere for deg selv ved inngå avtale om eFaktura? Visste du forresten at du også kan foreta betalinger til utlandet fra nettbanken? Her får du svar på ofte stilte spørsmål om betalinger.
* Din egen postkasse. Du vil få din egen postkasse. Her mottar du kontoutskrifter, meldinger om inn- og utbetalinger og årsoppgaver.
Nettbankgebyr inkludert i programmet
Har du kundeprogram, er nettbank kostnadsfritt. Om du ikke har kundeprogram kan du benytte deg av vår programvelger for å finne det som passer deg best.
DnB NOR får nettbank-refs
Tirsdag var 800.000 kunder uten forbindelse med DnB NORs nettbank. Problemene har vært gjentakende den siste tiden, og Kredittilsynet er svært kritisk.
En spesialgruppe hos Kredittilsynet følger nå opp problemene i DnB NOR. Tilsynet vil vurdere å reagere mot DnB NOR hvis forholdene ikke bedrer seg. Tilsynet har mulighet til å gi banken pålegg om å rette problemene eller gi dagsbøter.
DnB Nor har fått mye kritikk for sine nettbankproblemer, men har hevdet at problemene har blitt mindre. Det ser ikke slik ut i statistikken for fjoråret.
Ifølge tall Finansavisen har hentet inn fra bankene var nemlig DnB Nors nettbank nede i hele 68 timer og 30 minutter i 2007. Den eneste nettbanken som gjorde det dårligere var DnB Nor-eide Postbanken, som var nede i 71 timer og 49 minutter.
Det betyr at Postbanken var nede 0,82 prosent av tiden. Det har trolig skapt problemer og mye irritasjon for kunder som trengte å betale regninger i disse periodene.
Siste frist for å betale regninger er i morgen innen klokken 23:59. Da stenger nemlig Dnb NORs nettbank. Dette omfatter betalinger til inn- og utland samt betalinger og overføringer som gjøres på telefon og SMS. Dnb NOR skal legge om IT-systemet og bruker påsken til å få gjort dette.
Tidligere kunder i Gjensidige Nor Sparebank vil i påsken få sine innskudds- og utlånskonti flyttet fra EDB Fellesdatas kjernesystem til det tilsvarende systemet hos DnB NOR. Poenget er at Norges største finansinstitusjon med én kjerne får frigjort ressurser til nye utviklingsprosjekter både for bank og kunder, ifølge Nettavisen.
Da DnB NOR la om nettbanken i februar, ble privat- og bedriftskontoer automatisk slått sammen for en rekke kunder. Det har fått ubehagelige følger for flere.
Ingvild Marie Skrivervik Løken i det lille reklamebyrået The Link er en av dem som ble rammet. Hennes bedriftskonto hadde tidligere en egen nettbank. Da omleggingen kom, ble bedriftkontoen flyttet til den personlige nettbanken, selv om hun hadde bestilt ny bedriftsnettbank. The Link gjorde som de fikk beskjed om av banken. To uker før omleggingen i DnB NORs nettbanken skulle skje, gikk daglig leder Ingvild Marie Skrivervik Løken ned til sine lokale filial på Aker Brygge og ba om å få bytte fra Nettbank Næringsliv til Nettbank Bedrift. Med seg hadde hun firmaattest og oversikt over disponentene.
Halvannen måned senere har The Link ennå ikke fått Nettbank Bedrift. Alle som skal bruke bedriftskontoen, må fortsatt taste inn koden på Løkens personkort for å få tilgang til bedriftens nettbank. Løken har klaget og purret flere ganger. Hun er ikke imponert over kundebehandlingen.
DnB Nors aksjehandel på nett går heller ikke problemfritt. Én debattant på vårt forum sier du kommer deg inn ved å gå inn på www.dnbnor.no/markets. En annen har prøvd dette, uten hell.
Nettbank Bedrift – en bank for mer enn å betale regninger.
Har du Nettbank Bedrift, har du også nøkkel til banken, og velger selv når og hvor du vil utføre dine banktjenester til en gunstig pris. Du kan om ønskelig bestille tilleggstjenester som ytterlig forenkler din hverdag.
Via Nettbank Bedrift kan du:
* Administrere ditt kundeforhold, bestille, og vedlikeholde dine produkter
* Få et verktøy for optimal styring og kontroll av bedriftens midler
* Utføre bedriftens banktjenester der du er
* Frigjøre tid til ytterlig bruk på din kjernevirksomhet
Nettbank Bedrift tilbyr tjenester som utfyller hverandre for at du skal spare tid og penger.
Annonse:
Hei,
Vi har problemer med å betale fra nettbank.
Vi åpnet nettbanken, men da vi skulle laste ned betaligsskjema nektet systemet.
Vi skal være takknemlig om å få hejp så fort som mulig.
Hei1
Kommer ikke inn på nettbanken!
????HJELP……
Savner en enkel måte å logge inn , leiter i lang tid hver gang på et hav av sider på DNB .
Problemer med å finne nettbank (stading omgjøringer)
Tungvint system. Vanskelig for de fleste over 50 år.
Rett og slett helt elendig.
Skulle vært mulig med gratis hjelp døgnet rundt.
Hvordan logger jeg inn…..ligger nettbanken nede ??
Kommer ikke inn til nettbanken lenger.Berre alle andre sider som eg ikke har brug for. meg solveig reistad 4311 hommersåk.
det er håpløst og komme inn på nettbank, for gamle folk, det må da kunne gå an og gjøre det enklere.
Hei, jeg skal betake regninger fra Gran Canaria, men kommer ikke inn paa nettbank for betaling, kun for laan.
Dette er utrolig daarlig.
Bryr dere dere ikke om de kundene dere allerede har? Har lett i flere minutter allerede for å finne en plass der jeg kan logge meg inn in nettbanken min. Jeg skulle liksom ha betalt en regning, da. Den forfaller i morgen.
Ja helt enig, leter meg nesten ihjel hver gang jeg skal inn i nettbanken å betale regninger, må gi opp mange ganger.
Java softvare som DnB og andre banker har er ofte ubrukelig i fjerne utland. Jeg sitter på Filippinene og skal betale regninger, flybilletter, varer mm. Det virket ikke med Java eller virket litt og krasjet. Så forlangte jeg i DnB og Sparebanken Pluss – Java fjernet. Heller ikke da kan jeg bestille mange reiser og tjenester. Noen gang er det pinlig. Det samme gjelder at elektroniske vedlegg med Æ Ø Å ofte ikke kan lastes ned eller blir totalt forvrengt. Hvorfor tar banksystemet ikke hensyn til at mange reiser rundt til andre land og kan få ubehagelige problemer når hotell skal betales.
For oss som er på farten i mange land og får problemer må det kunne legges til rette for bruk av vanlig E-mail. I de aller verste tilfeller kan jo kunder bli tilbakeholdt i noen land. Et reservesystem med Email og bruk av identitetskoder for dette kan løse mye for mange. Vi kan heller ikke ringe på kø-telefon til 30-40 kroner minuttet for så å bli henvist til annen kø-telefon. Tidligere kunne gode kunder ringe sin kontakt i banken og få tjenester utført på manuell vanlig stemmegjenkjenning. Mine slike er pensjonerte. Finn en erstatning for denne gode side av bankservise så alle vet de kan slappe av på reiser hvor de enn befinner seg i rimelig normale utland. Da slipper vi å overføre midler fra Norsk konto til utenlandsk konto som da ofte må bli på annet navn.
Nå må Dnb ta seg sammen, og gjøre noe for å få orden på Nett-banken.
Jeg orker ikke mer Dnb. Anmoder alle som har problemer med Dnb-nettbank å skifte bank snarest.
Samtlige ovenfor nevnte klager passer også inn hos meg. Rett og slett dårlig
Enig, dette er håpløst. Det må da finnes en mer brukervennlig måte å gjøre dette på.
Kanskje det enkleste er å bytte bank.
Kanskje det er enklere å by
Kommer ikke in på min nettbank DnB
Logget meg inn på nettbank pr tlf. Helt ok,går ut , senere i dag skulle jeg logge meg inn , trykker på appen og kommer rett inn på kontoen uten å skrive inn fødselsnr. Og tlf.