Spørsmål:
Hey.
Solgte mobilen til en mann på finn.
Tok 1000Kr,- for den. Ba han sette dem inn på kontoen min.
Det gjorde han (mener han) men vi har ikke mottat noe.
Jeg har sjekka broren min sin konto vær dag. Det er ikke mottat en dritt. Kun SkattePenger og lønning.
Han sendte meg en regnig.
Fjernet kontonummeret og navnet. Alt der stemte. Men vi har altså ikke fått inn noen penger på konto – og derfor er jeg redd for at jeg her er utsatt for en eller annen form for svindel. Jeg AKTER ikke å bli svindlet på finn.no .
Svar:
Kontoen han førte over er ikke din. Du får ikke sjekka om penga faktisk har kommet. Du sier også at du ikke kan ta kontakt med banken for å etterlyse giroen fordi kontoeier er i syden.
Han som har betalt truer deg – fordi du ikke har sendt telefonen.
Dette er en manuell giro som skal gjennom BBS – slikt tar tid, og krever at opplysningene stemmer. Jeg fikk ikke inn en betaling, fordi navnet mitt var stavet feil. Gikk i banken – og fiksa det på dagen.
– Ta med kvitteringen i banken. Forklar situasjonen.
Hjelper ikke akkurat med masse mail fulle av skriverfeil. Ikke rart denne Bjørn blir forbanna når han mest sannsynlig har betalt en høvding for noe du ikke har sendt.
Neste gang: Postoppkrav!
For det første: Uansett hvordan det ender, så er det kun snakk om en tusenlapp. Han virker som en tulling mtp. at han truer en yngre gutt med bank osv., og om noen år vil sikkert du ha en mye bedre jobb enn han har, og denne tusenlappen er da som en dråpe i havet. For han virker ikke som en toppjurist akkurat, denne karen her.