Mobil bank
Bank i det moderne samfunnet
Danskenes forbruk- og handlemønster har endret seg radikalt over de siste 10 årene. Det er blitt langt større bevegelighet. 8-16 jobben er avløst av fleksible arbeidstider, og familiene lar seg ikke lengre begrense av butikkenes åpningstider, men kjøper inn over internettet, når barna er lagt i seng.
Bankene innretter seg også på den nye virkeligheten, og via nettbank har kundene lenge kunnet betale regninger, lage overførsler, handle med verdipapirer og foreta beregninger døgnet rundt.
Personlig rådgivning stadig nødvendig.
Men selv internettet har sine begrensninger. For å få overblikk over de forskjellige mulighetene – og ikke minst snakke fordeler og ulemper grundig gjennom – er det nødvendig med en god kontakt til den personlige bankrådgiveren, som kjenner både familien og dens økonomi.
Det optimale er en kombinasjon av personlig rådgivning, når det skal treffes beslutninger, og selvbetjening via nettbank, når de daglige betalingene skal foretas.
Men for mange er det vanskelig – for ikke å si ganske umulig – å komme i banken innenfor normal åpningstid.
Mobile bankrådgivere
Denne utfordring har flere banker, herunder ebh bank, funnet en løsning på. Ut fra holdningen om at banken skal være hvor kunden er, har bl.a. ebh bank siden 2001 gitt kundene mulighet for å få besøk av sin personlige bankrådgiver. Det betyr ganske enkelt at man kan snakke boliglån, billån, barnesparing og investering i hjemmet eller på arbeidsplassen uavhengig av åpningstidene i de fysiske filialene.
De mobile bankrådgivere er ofte til rådighet, hvor og når det passer kunden best, og tilbudet gjelder såvel private som erhvervsvirksomheter.
Teksten du akkurat har lest er oversatt fra engelsk og kan inneholde opplysninger som ikke gjelder for norske forhold.