Kjapp og trygg hosting for Wordpress

proxy dns webhotell

kongen

kongemedlem
La oss si jeg har 20 domener hos 20 forskjellige domenetilbydere og alle domener peker til egen webserver plassert på loftet. Hvordan kan jeg få det til å se ut som domenene bruker forskjellig webhotell slik at jeg kan lenke mellom domenene uten at google tror jeg lenker til mine egne sider? Er det noe oppsett i dns? proxy? a record? c name?
 

Stoppet

Banned
Google finner vel domeneeier like enkelt som de fleste andre gjør det uansett?
 

T SL

Active Member
Det er mange måter du kan gjøre dette på. Ta evt kontakt dersom du trenger hjelp til å sette opp bloggnettverk.

Når det gjelder hvor "legit" bloggnettverk er ... Alle lenker som du lager selv bryter Google's webmaster guidelines uansett. Når man sammenligner dette med ekte blackhat SEO, som cloaking, hijacking av sider mm. -- så setter man ting i perspektiv. Det er en risk/reward man må ta.

Jeg synes mange av dine nettsider ser ganske bloggnettverk-aktige ut @Tonny Kluften
 

mra

Active Member
Det enkleste er vel å bare flytte hver site til en separat server, men det antar jeg ikke er aktuelt. Jeg er litt enig med Tonny her, jeg har vanskelig for å se at dette er verdt bryet, men et par løsninger jeg kommer på i farten:

* Sette opp NGINX som reverse proxy på en ekstern server. Denne henter siten fra din hjemme-server og serverer den til brukeren. Jeg tror ikke Google kan detektere dette, men du må jo da ha tilgang til en ny server, or da er vi kanskje over i noe bloggnettverk som T SL prater om.

* Få flere IP-adresser til din hjemme-server, men de bør vel være fra ulike leverandører for at det skal ha noen effekt. Om Google kan detektere dette aner jeg ikke.
 

kongen

kongemedlem
Hva hvis jeg bruker Cloudflare på alle sidene da, er ikke det en slags proxy som skjuler den opprinnelige serveren?
 
Topp