Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook annonsering

kongen

kongemedlem
Da du annonserte på Facebook, hva ga best resultat for deg av å annonsere selve siden din kontra å annonsere innlegg/produkt?
 

Stoppet

Banned
Definitivt ved å annonsere innlegg (promotere innlegg). Se vedlegg
 

Vedlegg

  • FB klikk.jpg
    FB klikk.jpg
    15,1 KB · Sett: 28

kongen

kongemedlem
Oj, det var stor forskjell. Lenket du fra annonsen og ut fra Facebook til din egen side og folk klikket Liker-knapp under innlegget, eller lenket du til innlegg inne i Facebook og folk klikket Liker der?
 

Stoppet

Banned
Dette er statistikk fra et innlegg/bloggpost på nettsiden min som jeg postet på facebook og fremmet for 99 kroner i 24 timer. Målgruppen var kvinner. Her er fremming for 50 kroner blant menn på nøyaktig samme innlegget. Eneste forskjellen er at jeg har "damebilde" på kvinnefremmingen og "mannebilde" på innlegget for menn. Men husk når du ser på statistikken så er det bare brukt halvparten av beløpet på fremmingen for menn. Durde jo ha brukt likt. Men når jeg gjorde det så tenkte jeg ikke på å sammenligne senere. Men har flere slike typer fremminger som gir god respons.

Kvinner er mer "klikkvennlige" enn menn.
 

Vedlegg

  • fb 50 kroner menn.jpg
    fb 50 kroner menn.jpg
    15,8 KB · Sett: 17

Stoppet

Banned
Her er et annet eksempel med 180 kroner brukt.
Hvis noen trenger hjelp til FB annonsering så har jeg fått en faglig vurdering av @xdex (medlem siden 2011) i en annen tråd på forumet at jeg er den som skal kontaktes når man trenger "fullkontakt" annonserespons :)
 

Vedlegg

  • FB 180 kroner.jpg
    FB 180 kroner.jpg
    17 KB · Sett: 16

perksp

Member
Stort sett får vi mest ut av innleggene vi poster. Mye varierer med annonsetekst, bilde/video.
Ikke alt som slår like godt ann verken organisk eller betalt.
Nå bruker vi mye kroner på Facebook :rolleyes:
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    163,6 KB · Sett: 22

kaieivindm

Member
@Nettverten var det til en norsk side i Norge? Eller fra utlandet? Høy rekkevidde på få kroner synes jeg, så barer lurer.

Tar en test nå, på 300kr til søndag, og se hva resultatet blir. (nettstedklikk annonse)
Type 13-45år, Norge, Norsk Bokmål og spillrelaterte emner.

1) Jeg er ute etter å se hvor mange "falske" likes jeg får
2) hvor mange som faktisk treffer nettstedet
3) sjekke demografi og alder i GA etterpå for å sammenligne FB sine stats.
 

Stoppet

Banned
Norsk side, norsk publikum.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Man kan jo snu på flisa og si at det viser at annonseutformingen var altfor dårlig....
 

kaieivindm

Member
Man kan jo snu på flisa og si at det viser at annonseutformingen var altfor dårlig....

Absolutt! Og en skal ikke se vekk i fra at det er hovedproblemet.

Men på en annen side, betyr det også at siden så mange av oss feiler med å få dette til på en god måte, er det for dårlig forklart fra FB sin side.

Samtidig ser jeg de oppover i tråden har større suksess med å fremme innlegg, ikke selve nettsiden.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Facebook kan nok ikke forklare hva som skal til for å garantere suksess (til det er det for mange forskjellige faktorer med i bildet), men de er jo flinke til å spamme oss ned med "eksempler" på firmaer som har prøvd forskjellige annonseformat og lykkes med det. Dog er det ofte amerikanske eksempler som ikke er overførbare til oss. Men jeg synes faktisk FB har blitt bedre i senere tid med webinarer og nyttig informasjon - i alle fall for meg.

Jeg tenker vel mer pragmatisk: Prøv 100 forskjellige varianter av en og samme greie og se hva som funker. Kjipt at det vil koste noen kroner å gjøre, men kanskje man kommer ut med pluss i andre enden?
 

Travellingman

Nettgrunder
Har ikke annonsert for å få flere likere på over ett år, men satte i gang igjen samme annonsen som jeg har brukt før i går.
Her er resultat når det har gått litt over ett døgn:

FB ad.JPG

Men mener å huske att jeg har vært en del lavere kostnad pr liker, men får se etter å ha kjørt den noen dager til.
 

hvoslef

Student
Av ren interesse, er det noen her som kan vise til god ROI på bruk av Facebook-annonser? For min egen del vil jeg gjerne eksempler av salg av produkter, men finner det interessant å se eksempler fra tjenester også.
 

kaieivindm

Member
Har ikke annonsert for å få flere likere på over ett år, men satte i gang igjen samme annonsen som jeg har brukt før i går.
Her er resultat når det har gått litt over ett døgn:

Vis vedlegget 1241

Men mener å huske att jeg har vært en del lavere kostnad pr liker, men får se etter å ha kjørt den noen dager til.

Jeg valgte å stoppe annonsen etter 1 dag. Men dette var nettstedklikk. (Skal være første mann til å si at den kunne nok vært utformet bedre.)

upload_2016-5-1_11-57-3.png

Men alle mine annonser er mye lavere kost per klikk på "liker annonser" enn peking til nettsted. Er litt høyere terskel føler jeg å gå videre ut av Facebook, enn å bare trykke på "liker".
 
Topp