Kjapp og trygg hosting for Wordpress

301/302 redirect med nofollow?

Kjører en redirect på et domene jeg eier, der trafikken omdirigeres til en Spreadshirt-butikk. Skal bygge en side der etter hvert, men det kan ta noen måneder før jeg kommer så langt. Leste på veven at man kan få en penguin-slap av Google om man bare 301/302-er sida, og dette kunne etter sigende fikses med en nofollow.

Jeg bruker en enkel htaccess redirect, så hvordan løser jeg dette sånn at domene ikke får noe tull med Google? Er vel ikke bare å bytte til php-redirect heller, siden omdirigeringa skjer før roboten kommer til nofollow-en, eller hvordan er det det fungerer?
 
Sida har vært nærmest tom for innhold hele tida, så er ikke det som er problemet. Ca null trafikk fra søkemotorer uansett, men jeg vil kunne bygge ei skikkelig side senere uten å måtte bekymre meg for om domenet alt har fått en eller annen Google-straff pga redirecten.
 

T SL

Active Member
Du får ikke noen straff meg bekjent ved å senere bygge ut et domene som har hatt redirect til en annen side. Det er mange legitime årsaker til hvorfor "ekte" sider bruker redirects, også som i ditt eksempel.

Dersom du redirecter et ferskt domene til Spreadshirt vil du neppe kunne se siden i Google-resultatene, Google vil nok heller indeksere siden du redirecter til (din butikk hos Spreadshirt) med det vanlige interne domenet hos Spreadshirt.
 
Ok, det høres jo greit ut. :)

Forresten noen måte jeg kan spore trafikken via domenet mitt, så jeg får oversikt over hvor mange besøkende det er som går via domenet? Har trafikk direkte til Spreadshirt-butikken og, men skulle hatt litt bedre oversikt.
 

Kim Steinhaug

New Member
Content is king! Hva penguin-slap innebærer er det vel ingen som egentlig vet enda, men en ting er sikkert når vi vet er det litt for sent. Best practise er vel alltid å foretrekke så ville hatt noe innhold fremfor å redirecte sporløst. Du styrer jo sidene så da har jo du full kontroll på innholder så du unngår duplisert innhold (google online duplicate content checker, eller plagiarism checker så finner du endel kjekke verktøy).

Den nofollow saken er jo også veldig diffus, ettersom Matt Cutts - Google's representant på webben - sa følgende:

"no, typically nofollow links cannot hurt your site."

Så joda men neida - det hjelper nok litt med nofollow - eller ikke... Ville hatt litt innhold heller som lenket inn til siden så er du iallefall helt safe.
 
Topp