Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke .no-domener er sperret for registrering hos Norid

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
En interessant artikkel hos Dinside om en hemmelig svarteliste som forbyr støtende og seksuelle domener hos Norid (.no).

Jeg siterer fra Dinside:

- Det er enkelte uttrykk som ikke tillates registrert under .no, forklarer daglig leder Hilde Thunem i Uninett Norid til Dinside.

Lista, som skal være rundt 150 domenenavn lang, ble laga i 2001. Den har ikke blitt endra siden, og er fortsatt strengt hemmelig.

- Vi gir ikke ut lista til noen, fordi vi ikke ønsker at tredjeparter skal bruke den til å bevisst forsøke å omgå begrensningene, forteller Thunem.

Kan jo være morsomt å bruke denne tråden for å samle opp domener man kommer borti som er sperret - ikke minst vil dette føre til at Tonny ranker big time på søk etter slike fy-domener :p

Jeg understreker at min interesse kun er av faglig natur, og jeg velger derfor å ikke ta "ordene" i min munn - det kan jo andre gjøre ;)
 

Stoppet

Banned
He he. Det var ikke vanskelig å finne et knippe slike på et par minutt.

Men ser ikke noen grunn til å offentliggjøre mine skitne tanker her ;)
 

Steve Cash

Medlem
Men derimot er ikke stalin.no og polpot.no svartelistet. Det første er registrert, det andre er ledig.
Ikke så vanskelig å finne kjønnsord eller banning som er svartelistet, som det står over, uten at jeg heller ser noen grunn til å ramse opp ordene.

Men det er heller ikke vanskelig å finne manglene ved denne listen, hvis en kombinerer det svartelistede ordet med en forstavelse går det gjennom ser det ut til. Mitt rykte forbyr meg å antyde de groveste jeg prøvde, men selv om hel**te er svartelistet kan en fint registrere f.eks. svarte-hel**te (med eller uten bindestrek). Lignende kombinasjoner er lett å finne. Og dermed er kanskje hele denne svartelisten noen tøys?
 

UN 1950

Member
Mange skuffede nordlendinger tenker jeg, slagereren hestku* er visst bannet :p
Kunne nok blitt en livlig side!
 

Santo

Active Member
Norid har ikke noe til overs for mannlig selvforlystelse ihvertfall... :)

ronk
ronken
ronket
ronke
ronker
ronka
ronking
runk
runke
runken
runket
runker
runka
runking

Men fingring er ok... ;)
 
Topp