Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Liten matbutikk som prøver sitt beste

Steve Cash

Medlem
-Siden laster ganske tregt.
-Noen skrivefeil trekker ned inntrykket, f.eks. vi levere varene i stedet for vi leverer varene.
-Hele oppsettet virker litt rotete.
-Jeg tror at for mange animasjoner bidrar til å gi et uoversiktlig inntrykk, jeg skjønner f.eks. ikke hvorfor du bruker et så stor plass på et bånd med leverandørloger som beveger seg over siden.
 

xdex

Medlem
Lastetid på 12 sekunder (trodde først det var meg, men fikk samme resultat hos pingdom.com) Etter å ha sett forsiden, er det ikke mye man gidder i lengden, tar alt for lang tid med den dårlige responstiden. Men når det er sagt, har jeg aldri likt sider som bruker hele bredden på denne måten. Ser rotete ut, og mye whitespace uten noe særlig symmetrisk fokus. Ser ut som mye bare er tilfeldig plassert.

Eksempelvis, utrolig dårlig bruk av plass:

t7MXCa0.png
 

erlsae

Medlem
Er enig i alt som er skrevet over.

Se bildekvaliteten: http://www.supermarket.no/media/magentothem/bannersequence/firekant.jpg
Logoen gir meg et useriøst preg. Burde fått noen til å lage en skikkelig logo, evt. investere tid i det selv.

Må også nevne lastetiden. Den er horribel. Å laste inn nettsiden for første gang tar laaaang tid, men går du til førstesiden etter å ha navigert litt, tar det fortsatt laaaang tid å laste inn.

Hvem er nettbutikken for? Bedrifter eller privatpersoner? Burde gjøre det enda tydeligere så du ikke får dårlige tilbakemeldinger fra privatpersoner som tror de ikke får handle hos deg. Det kan skje.

Helhetsinntrykk = Mye som kan jobbes med
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Fortsatt "Dagligvarere på nett" i logoen - det gjør vondt i sjela mi.
 

Ole Avranden

utvandret
Først og fremst, jeg synes det er modig av dere å satse på nett i dagligvarebransjen. Ikke den enkleste bransjen å konkurrere i.

Når det gjelder nettsiden - etter at dere har fikset den flaue skrivefeilen i logoen, så synes jeg dere bør legge alt fokus på å få nettsiden raskere. Alt annet blir underordnet, for brukerne forsvinner fort når siden laster så tregt.

Optimer siden, raskere server, mer cache-bruk, kast ut "nice to have"-funksjoner, osv osv... Alt som må til for å bedre hastigheten.

Lykke til i en spennende bransje! (Som i Norge er overmoden for litt reell konkurranse.)
 

Steve Cash

Medlem
Kanskje ikke det viktigste, men: Det står under Om oss at firmaet har bred erfaring inne (sic!) matvarer på nett siden 2002. Brreg.no forteller at firmaet er registrert i 2009. Dessuten, var det noen som solgte matvarer på nett i 2002? Kanskje bare jeg som ikke husker det. Videre ser det ut på brreg.no som at firmaet ikke er registrert i Foretaksregistret, noe det skal være når det drives handel med innkjøpte varer.

Jeg er enig med Ole Avranden i hva som er viktigst å gjøre, men få samtidig noen til å lese over alt på siden og fjerne helt unødvendige skrivefeil, det vil få firmaet til å framstå som mer seriøst.
 

pleb

Medlem
Tenkte du at det er noen gramatiske feil? Jeg vil takke dersom du peker nøyaktig på hva du synse er feil! Det er ikke lett for meg å finne det ut, utenom du peker direkte :)

Jeg tror kanskje at du bør få noen andre til å lese igjennom teksten på siden og rette den hvis du ikke klarer å spotte det som jeg i hvert fall vil kalle "åpenbare skrivefeil" flere steder på nettsiden. Godt språk er viktig når du skal selge noe, og dette er noe jeg tror ville hevet siden flere hakk. :)

Du trenger ikke nødvendigvis betale noen i dyre dommer for det. Gode råd er ofte gratis hos venner, familie og bekjente.
 
Sånn ville jeg ha skrevet det;

Alle våre ferskvarer, som for eksempel melk og kjøtt, er merket med holdbarhetsdato. Skulle du imidlertid motta produkter med mindre enn fem (-5-) dagers holdbarhet, garanterer vi at du får levert en tilsvarende vare innen 24 timer etter vi har mottatt melding om dette. Dette forutsetter at vi mottar melding senest 12 timer etter levering.

Mvh Dan :)
 
Topp