Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger likes til min facebook side.

Bboy

New Member
Hei :)

Har nylig oppretter en facebook side for mitt firma, og jeg ønsker å få flere likes til denne.
Det første jeg prøvde meg på var en giveaway der jeg skal dele ut en pakke med treningsklær fra "Under Armour". Alle kunne bli med ved å like facebooksiden + dele og like innlegget. Merket er populært og vinneren skulle selv få velge hvilke størrrelser han/hun ville ha, så jeg er veldig overrasket over at denne konkurransen ikke har fungert som jeg ønsket.. Det har altså ikke vært særlig god respons.

Så fikk jeg høre at noen tar seg betalt for å invitere venner til å like siden. Dette høres jo bedre ut enn å betale for likes fra spam-kontoer som ikke er norske. Noen som har erfaringer med en slik framgangsmåte?
 

KIA

Medlem
La Facebooks viser dine annonser Du velger et dags-budsjett. Å betale noen som har facebook kontoer, høres ut veldig rart.
 

Arctic

New Member
Hva med å ha et event av noe slag som gjør at folk faktisk vil like siden din?
Jeg tror jeg hadde satset på et litt morsomt markedsføringsstunt som gir PR fremfor å kjøpe seg likes eller sette i gang med sånne konkurranser som mange av oss skyr (fordi vi ikke har lyst til å være en av de som spammer Facebook med reklame). Har du et godt produkt så bør det være mulig å få velfortjente likes.

Bare se på den kreative gjengen bak denne her https://www.facebook.com/TheSecretCoffeeShop
 

Madame Celeber

New Member
Når du ska ha en giweaway på Facebook, lønner det seg å få deltakerne til å skrive i kommentarfeltet og tagge venner.
F. Eks: vinn dette lekre treningsantrekket. Lik siden vår, skriv størrelsen du ønsker i kommentarfeltet, og tag tre venner. Vinner trekkes neste (dag for treknimg)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Når du ska ha en giweaway på Facebook, lønner det seg å få deltakerne til å skrive i kommentarfeltet og tagge venner.
F. Eks: vinn dette lekre treningsantrekket. Lik siden vår, skriv størrelsen du ønsker i kommentarfeltet, og tag tre venner. Vinner trekkes neste (dag for treknimg)

Husk dog på at Facebook ikke tillater at du krever tagging av venner for deltakelse - men det er vel få som bryr seg.
 

Lykke

New Member
Likes på facebook er vel oppskrytt? Jeg ser mange sider som har 10 000 likes, men når de posten noe på siden får de bare 7-8 likes på posten
 

xdex

Medlem
Likes på facebook er vel oppskrytt? Jeg ser mange sider som har 10 000 likes, men når de posten noe på siden får de bare 7-8 likes på posten

Det kalles kjøpte likes, du kan kjøpe 10.000 likes for 15$, poenget med at folk liker noe er uansett ikke antallet. Hele poenget er at du kan opplyse om gode tilbud, nyheter etc direkte. På den måten kan du skape enormt mersalg! Derfor blir falske likes bare en vits.

Husk uansett å les reglene når det gjelder konkurranse, har fått flere bekymringer fra tidligere kunder som trodde noe var lov, helt til gruppen ble stengt. Selv om andre selger våpen, betyr det ikke at det er lovlig.
 

Madame Celeber

New Member
Husk dog på at Facebook ikke tillater at du krever tagging av venner for deltakelse - men det er vel få som bryr seg.
OOPS :confused: Det visste jeg ikke, men jeg har faktisk fremmet innlegg med den oppfordringen, og fått det godkjent. Kanskje jeg bare hadde flaks da.
Vi har uansett god respons på våre aktiviteter på Facebook. Men igjen handler det vel om målgruppen og dens adferd på sosiale medier
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Facebook har jo en rekke regler, men praksisen følges ikke over alt - ei heller reagerer FB særlig ofte ;)
 

AndreasNicolai

New Member
Ja, definitivt verdt det.

En annen fordel med å bare ha relevante følgere er når du betaler for å promotere innlegg til følgerne dine. Da får du mer igjen for pengene siden det er kun målgruppen din du bruker penger på.
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg skrev nylig et innlegg om Facebook-likes i bloggen min. Skriver også litt om kvantitet vs kvalitet. Kanskje du får en eller to nyttige tips ut av den: http://h-kom.no/blogg/hvordan-fa-flere-likes-pa-facebook/

Dine bullet points er okay og relevante, men innlegget ditt har ganske usammenlignbare eksempler (Coop med ekstern lenke til artikkel som ikke befinner seg på Coop sin nettside - La Moss med kun et bilde uten tekst/lenke (vet du forøvrig med sikkerhet at ikke La Moss har pushet likes-tallet ved hjelp av gryn? - hvis ikke det er du som drifter FB-sida deres da)).
 

AndreasNicolai

New Member
Takk.

Nei, jeg vet ikke om de har pushet likes-tallet med betalt promotering. Men som jeg skriver innledningsvis før jeg starter med eksempelet:

(Dette er bare et eksempel med vilkårlige poster. Det betyr ikke at Coop er dårlig på Facebook-markedsføring)

Hensikten var å tydeliggjøre at kvaliteten på følgere ofte er viktigere enn antallet. Jeg synes det er lettere å forklare med eksempler. Selv om det selvfølgelig er mange faktorer og nyanser som kan ligge bak tallene på de eksemplene jeg brukte.
 
Når jeg annonserte på facebook, så fikk jeg en del brukere. Jeg antar at 60-70% av disse var ute igjen etter ca en måned, selv om jeg har ganske godt trykk på fb siden min (synes jeg selv da). Internettbrukere er ikke verdens mest lojale gjeng. Just have to face it :)
 
Topp