Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsløsninger - hva ønsker kunden?

Jan Helge

New Member
Heisann! Dette er min første post her inne i forumet, men har i lang tid vært en snik og lest mange tråder uten å ha registrert meg :)

Jeg har en forholdsvis nystartet nettbutikk, som jeg selv er godt fornøyd med. Jeg har noe trafikk både på nettsiden og nettbutikken hver dag og noen går så langt som til å legge varer i handlekurven. Men en veldig stor andel av kundene avbryter kjøpet når de kommer til betaling.

Jeg venter (og venter og venter...) på at kortbetaling skal bli implementert på siden, men inntil det skjer så har jeg kun PayPal og bankoverføring.

Finnes det noen oversikt/statistikk som viser hva slags løsninger kundene foretrekker OG hva de styrer unna?
Evt. hva skal til for at kundene skal gjennomføre bestillingen? Generelle tilbakemeldinger på sidene ønskes også :)


Mvh
Jan Helge Røskar
www.sykkelgården.no
 

Jan Helge

New Member
Jeg er ikke noen stor ekspert på det tekniske bak siden, men hva vil dette si i praksis? At ipen er sperret altså ...
 

xdex

Medlem
Jeg er ikke kjent med at noen store norske leverandører, eller bedrifter, har oppgitt hvilken betalings-løsning dem bruker. Det er vel heller derfor vanskelig å lage noen god statistikk, da hvert enkelt selskap "skryter sin egen løsning opp i skyene".

Noen elsker paypal (meg selv inkludert) mens andre nesten ikke har hørt om det. Det blir derfor at man velger den løsningen man har hørt om, eller brukt før. Som f.eks. dibs, klarna osv. Så svaret eg jo egentlig veldig enkelt, man styrer unna alt man ikke har hørt om, så bruker man det man må/liker best. Det er uansett alltid godt å gi sine kunder flere alternativer, stripe, paypal, dibs, klarna, skrill, payex.. listen er lang.

Hvis noen vet om en nyere statistikk for hva gjennomsnitts nordmannen bruker av gateways for betaling, så er jeg også svært interessert i dette.
 

Jan Helge

New Member
Selv liker jeg PayPal når jeg handler på nett, men tror foreløpig ikke er det den gjengse nordmann bruker.
Dibs er løsningen jeg har valgt og som kommer snart, men jeg må si det tar veldig lang tid å få det i orden.
 
Vi bruker Epay - men jeg har også hørt godt om braintree payments - og som jeg forstår det skulle det gjerne kunne tage imod kortbetaling direkte fra nettbutikken.
 

hungpham

Medlem
Noen av kundene mine vet ikke om Paypal i det hele tatt. Og de foretrekker å betale med kredittkort. Jeg bruker Stripe. Problemmet er at det ikke er norsk regnskapsprogram som integrerer mot Stripe ennå.
 

KIA

Medlem
Bruker Stripe. De har ikke faste utgifter. Du betaler prosent, når du selger. That is it.
 

KaareJohnny

New Member
Hvis du har dette så er "alle" kunder fornøyde:

- Kortbetaling via Nets/Dibs

Så du mener da at kortbetaling via Klarna eller andre leverandører enn Nets/Dibs så er ikke kundene fornøyde?

Hva er galt med Klarna? Hvilke tilbakemeldinger sitter du på?

Edit: For ordens skyld har ingenting med Klarna å gjør men bruker de og lurer.
 

Jan Helge

New Member
Faktura er vel kanskje det eneste jeg ikke har nå. Dibs er endelig kommet i orden nå da :)
Men det tok laaaang tid å få det på plass. Mye lenger enn forespeilet på forhånd.

For min egen del så foretrekker jeg løsninger jeg kjenner til fra før når jeg er ute og netthandler...
 
Topp