Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside

stigolsen

Member
Hei,

Jeg ønsker tilbakemelding på en side som er under utvikling: ludvikaleksander.no/test Design, registrering, forum, og funksjonalitet. Det gjenstår noe på blant annet navigering mellom artiklene og mer innhold.

Innholdet er veldig relevant for brukeren, og jeg tenker å porsjonere det ut f.eks ukentlig for å holde på brukerne. Noe innhold tenker jeg også å legge ut som premium innhold som brukeren kan få tilgang til ved å være aktive forumbrukere. Innholdet skal i hovedsak brukes for å skape et aktivt forum for målgruppen. Det finnes et konkurrerende forum, men bare et og det er uten innhold.

Ønsker alle innspill på gode løsninger og ideer velkommen.

Stig
 

Steve Cash

Medlem
Jeg skjønner at det som står der er dummy-tekst, men likevel syns jeg dette er litt for uferdig til at det er enkelt å kommentere. For å være litt stygg virker det nesten som om du prøver å lure oss til å bidra i utviklingen fordi du har gått tom for ideer.

Hvis jeg skal si noe må det være at grå tekst på hvitt kanskje ikke er så lett å lese for folk med nedsatt syn. Bortsett fra noen røde knapper for innlogging er siden veldig svart/hvit/grå, men hvis det er et bevisst valg, så er jo det greit.
 

stigolsen

Member
Hei, og takk for tilbakemeldinger.

Siden er for filmcolorister som har fargekorrigert de respektive filmene dere ser der og artiklene er faglig infomateriale som er relevant innhold for de. Det blir litt mer farger når thumbnails byttes ut med bilder fra filmene.

Resource-seksjonen er nedlastbart innhold som er relevant for dem.

Spør gjerne om dere lurer på mer.

Steve, beklager om du føler at jeg prøver å lure deg, det er en åpen forespørsel om råd og tilbakemeldinger på en løsning som allerede er satt sammen. Posjonering av innhold og premium innhold er et større tema, og selv om jeg har en plan på dette ønsker jeg å høre om andre sine erfaringer på lignende caser.

Stig
 

Steve Cash

Medlem
Da ble det klarere for meg hva dette dreier seg om. Jeg burde nok ha skrevet lure i gåseøyne, det var ikke ment som en anklage om lureri i juridisk forstand, jeg beklager at min kommentar ble litt krass.
 

Ole Avranden

utvandret
En tittel
Et grid
Bilder
Artikkeltitler

Ikke mye å vurdere. Ja, det ser ryddig ut. Men for at det skal bli i hvert fall bittelitt seriøst å skulle gi en tilbakemelding, sett inn bilder som er relevante. Det kan gi enormt utslag på hvordan forsiden oppfattes. Er den fremdels ryddig og oversiktlig da, eller drukner artikkeltitler blant bildene?

Create an account-siden - er den ferdig? I så fall er den mer til irritasjon enn lokkende for brukerne. Som et minimum må du fortelle hvilke fantastiske godbiter som venter på medlemmene.
3 korte punkter som frister brukerne videre - ikke irriterer dem, fordi de møter en log-in-side.

At du kjører alt i sort og enkel stil er smart. Det vil få det fargelagte innholdet til å stå frem. Men som sagt, det er umulig å vurdere hvordan det vil se ut til slutt, før du får inn representative bilder.

Jeg tror det blir bra med dette oppsettet, men igjen..., få det litt mer ferdig.

:)
 

stigolsen

Member
Takk!

Registreringssiden er ikke ferdig.

Fordelene med å registrere seg kommer frem når man ikke får tilgang til noen artikler og ikke får lastet ned innhold.

Hvor burde disse fordelene stå tenker du og kan du vise til eksempler på dette?

Stig
 

Ole Avranden

utvandret
Det er riktig som du sier at fordelen kommer frem når man ikke får tilgang til artikler eller nedlasting, men det gjør også irritasjonen. Så fordelene må frem på alle steder man møter "registreringsveggen". Personlig ville jeg ikke blokkert ute brukere på et nytt nettsted - terskelen for å registrere seg er høy. Fristelsen til å bare gå videre til andre nettsteder er også høy.

Jeg ville anbefalt deg å få brukere og kredibilitet før du ber brukerne om å registrere seg.
 
Topp