Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av nettsted - verdivurdering

Ole Avranden

utvandret
Jeg er i gang med forhandlinger om salg av et nettsted, og skulle gjerne hatt en uavhengig verdivurdering. Er det noen som kjenner til noen som er flinke til å vurdere verdi av nettsteder?

Standardformlene med inntekt gange X-antall måneder er ikke aktuell i dette tilfellet...

Nå skal det sies at jeg og den mulige kjøperen ikke står så veldig langt fra hverandre, men salgssummen er såpass høy at det kunne være greit med en tredjepartsuttalelse uansett.
 

Morph

Svart belte i snoking
Dersom det er en affiliateside, kan du godt sende meg PM med litt info så kan jeg vurdere etter beste evne :)
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg takker for henvendelser her på forumet og på mail.

- En gjennomgang er nå utført og en pris satt. Interessant prosess :)
 

adeneo

Medlem
Kanskje du kan fortelle om hvordan du fant pris? Veldig interessant for mange.

Selvfølgelig Tonny.

Personlig bruker jeg kun vitenskapelige og matematiske metoder for å prissette nettsteder.
Enkelte av disse er selvfølgelig bedriftshemmeligheter og kan ikke opplyses om her, men for de spesielt interesserte kan jeg ta en gjennomgang av hovedvektorene for analysering av verdien.

Jeg, som profesjonell takstmann av nettsteder, bruker i all hovedsak den vitenskapelige "fingeren i luften" metoden, samtidig som jeg vekter inn diverse vektorer fra den matematiske "tellemetoden", og dette har vist seg å være svært, svært nøyaktig.

Man begynner rett og slett med å stikke fingeren opp i luften, og tenke på et tall, ofte blir det runde tall ettersom de er så mye enklere å tenke på, og det kan gi et noe alogaritmisk resultat som ikke helt stemmer med Bayes teorem, og må derfor justeres inn ved å også vektlegge andre vektorer, og det er der tellemetoden kommer inn i bildet.

Man teller rett og slett antall annonser på et nettsted, ganger det med antall brukere, deler på antall leads som fører frem, og til slutt sitter man igjen med en forholdsvis korrekt Bernoulli distribusjon som kan trekkes fra resultatet fra "finger" metoden.

Pussig nok er resultatet alltid 125,- kroner, og det stemmer godt med verdien på 99.94% av nettsteder etter mine statistiske analyser.

Lykke til.
 
Topp