Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvis du hadde et fungerende supersystem

Hvem bestemmer om den intelligente evolusjonen er positiv eller negativ for menneskeheten?

En generelt positiv virkning for hele menneskeheten vil jeg mene er et minimumskrav for at noe virkelig skal kunne kalles intelligent evolusjon av informasjon.

Det kunne kanskje være noe som fører til at hele internettet i maksimal mulig grad fungerer på oppbyggende og gunstige måter for hele verdenssamfunnet med få eller ingen betydelige ulemper for noen. At supersystemet ivaretar akkurat de interesseområder som er til ALLE menneskers fordel samtidig : Fysisk og mental trygghet , god luft og vannkvalitet , effektiv kommunikasjon med minimalt uønskede misforståelser , fantastisk kunst og musikk og arkitektur så langt øyet kan se , supereffektiv utnyttelse av alle eksisterende ressurser , glede og latter og kjærlighet som hovedingrediens , læring og utvikling og kontinuerlig økende forståelse og intelligens og bevissthet , skjønnhet så langt øyet kan se , evne til å utnytte egne naturtalenter på måter som gir verdi både til seg selv og andre kombinert , innovative verdikjeder og synergier og forenklinger i alle deler av hverdagslivet , positive oppbyggende sosiale relasjoner med menneskene rundt omkring for gjensidig læring og inspirasjon , rik tilgang på pålitelig og interessant kunnskap , fysisk sunnhet og velvære og funksjonsdyktighet , fravær av frykt og spenninger og støy , et harmonisk og sterkt økosystem generelt og at tiden vi opplever er kvalitetstid. Fordi slike er områder der menneskers interesser ser ut til å være både sammenfallende og gjensidig forsterkende.

Hvordan kunne den store AI hjulpet oss i en sånn retning?
 
Ok, da skjønner jeg. Jeg kan godt lage et slikt supersystem, tar det så snart jeg har oppdatert de siste wordpressidene mine.

Her er et perspektiv som jeg syns virker interessant i denne sammenhengen : Infrastrukturen og den fysiske konstruksjonen av dette supersystemet er allerede etablert. Ikke bare er det etablert , og ikke bare fungerer det , men herligheten er til og med midt i en eksponensiell utvikling over hele jordens overflate. Internettet , et globalt nettverk av stadig mer avanserte maskiner for å formidle innholdsrike signaler med lysets hastighet , er teknologisk mer velfungerende og mulighetsrikt nå enn noen gang tidligere i historien. Det som mangler for at dette sensasjonelle globale supersystemet kan få virkeliggjøre sitt potensiale begrenses idag kun av kvaliteten på informasjonen som puttes inn i systemet. Noe som fører oss tilbake til...oss selv :)
 

i-net

Medlem
Fått sett silicon valley sesong 2 nå, og jo det er fortsatt en veldig bra serie :) Takk til han her som sa de var i gang igjen med ny sesong, for var utrolig nok ikke klar over det.
 
Hvilken religion representerer du? :)

Haha...ja det språket der ga vel ganske evangeliske koblinger! "Stabil ekstase av strålende livskvalitet" er kanskje ikke en typisk hedensk formuleringsmåte. Jeg representerer nok ikke noen religion nei...er nok mere en slags agnostiker / mystiker / nyskjerrig - hybrid sånn sett :)
 
Topp