Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjenopprettelse av domene og webside hos Hostgator ?

Vimsa

Medlem
For noen år siden laget jeg en webside med wp, med domene hos Hostgator.

Det gikk en stund, men så tok hverdagsjobben overtaket og jeg stort sett "dreit" i hele webprosjektet. (Til tross for at jeg hadde fått gode tilbakemeldinger på nettsiden min.)
I mellomtiden er også mitt bankkort blitt fornyet, og jeg gadd ikke å legge inn ny betalingsinfo hos Hostgator da jeg så det som urealistisk at jeg ville komme til å fortsette med webprosjektet mitt (hvorfor betale for noe man ikke skal ha liksom...). Mitt domene er nå overtatt (eller hacket) av en kinesisk informasjon. Men når jeg gikk inn på Hostgator i dag så står domenet mitt fremdeles som mitt hoveddomene på betalingsiden, og det står "pay now" som jeg har også har mulighet til å gjøre.

Spørsmålet er:
Hvis jeg betaler det jeg har utestående (skylder) hos Hostgator, vil jeg da få tilbake mitt domene og min webside slik den var når alt var på stell ?
 

zapotek

Medlem
Det svaret tror jeg Hostgator selv er best istand til å gi deg. (De har live-chat døgnet rundt)
 

holte

Medlem
Domener hvor man ikke har betalt reg avgift går ut etter ett år, og da kan hvem som helst kjøpe det. Konto og opplysninger kan fremdeles stå, da jeg tror de markedsfører seg ved antall konti. Jeg vet ikke med hostgator, men andre webhost lar konto stå. Jeg har selv logget inn siden og kjøpt nytt domenet og tatt I bruk systemet på nytt.
Det beste å gjøre uten å snakke med hostgastor er å sjekke hvem som eier domenet. Det kan du gjøre her, og det er helt gratis. http://www.whois.com/whois/

Jeg vil tro at din “kinesiske informasjon” er ny og helt lovlig eier av domenet om det står så, og du selv vet at du ikke har betalt for domenet på over ett år. Da må du I såfall kjøpe et nytt domene du kan bruke, og det kan du sannsynligvis gjøre på samme konto.

Domenet er I praksis vårt når vi kjøper det, men det trengs en registrar som kan hoste dette og de tar den årlige domeneavgiften. Blir ikke dette betalt innen fristen, så vil domenet bli deaktivert og etter en måned blir det åpent for andre å registrere.

Håper dette kan hjelpe, om enn noe sent svar:)
 

holte

Medlem
Ps. Det kan likevel hende at WP mappen din fremdeles ligger I databasen. Den kan du I såfall kopiere til et nytt domene.
 
Topp