Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reservasjon mot uønsket markedsføring for bedrifter

Og sende ut tusenvis av identiske eposter/identiske telefoner kunne derimot ikke fallt meg inn, da dette i mine øyne vil "ødelegge" selskapets rykte.

Har f.eks. If og Telenor sitt rykte blitt ødelagt av dette? Oppsøkende salg er big business - enten du liker det eller ikke.
 

Kristians

Medlem
Har f.eks. If og Telenor sitt rykte blitt ødelagt av dette? Oppsøkende salg er big business - enten du liker det eller ikke.

Alle som kontakter meg pr. telefon får en litt mindre stjerne i min bok, men de selskapene som "åpenbart" er opprettet for å "svindle" ødelegger selvsagt mye for andre seriøse bedrifter.

Jeg ønsker uansett ikke å bli solgt til over telefon, enten det er telefonkatalogopplysningen1882.biz eller Telenor.
 

Kristians

Medlem
Hadde selgerne faktisk satt seg inn i selskapets behov/hva de driver med istedenfor "Hei, vi ser du har en oppføring hos oss som ikke er oppdatert" så skulle jeg vært langt mer positivt innstillt. Ser selvfølgelig dette er vanskelig når man ringer for å selge en betalt oppføring i en telefonkatalog som ble opprettet for et par dager siden og som ingen har hørt om...

De (i mine øyne) useriøse selgerne har dessverre gjort meg negativt innstillt til alle som uoppfordret ringer meg.

Derimot om en bedrift sender meg en personlig epost hvor jeg ser de har brukt tid, forteller meg hva SEO er (for å bruke et tidligere eksempel) og hva min bedrift skal med dette vil jeg være langt mer positivt innstillt. Og dersom det ikke skulle være aktuelt på dette tidspunkt vil jeg likevel sende et hyggelig svar. Hyggelige mennesker fortjener business og i det minste et svar.

Jeg vet forøvrig hva SEO er... ;)
 

xdex

Medlem
Sist noen ringte meg for å høre om oppføring, ga jeg ett veldig enkelt svar.

"Dere sitter og skryter over hvor bra dette er, og at jeg kan øke trafikken til mitt nettsted, og kanskje få flere kunder. Likevel er systemet deres så latterlig dårlig at dere ikke klarer og hente ut offentlig informasjon automatisk? Jøss, ikke akkurat imponerende, kanskje se litt på algoritmen? Ha en fin dag! *legger røret ved radio/tv*".

Men her er det hovedsaklig katalogene som er problemet, og ikke telefonsalget. Og før noen sier det, ja jeg vet at man normalt sett betaler for å havne i en katalog, ovennevnt tekst ville legge til "enda mer".
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Oppskriften er nok enkel.
Ikke bruk post, info, firmapost eller noe annet som beskriver en funksjon, men bruk fornavn.etternavn@domene.
Videre: ikke legg epost-adressen ut på brreg.no eller andre offentlige tjenester.
 

Steve Cash

Medlem
Det hjelper dessverre bare i begrenset grad. Jeg har fornavn@firma.no som e-postadresse og adressen ligger ikke på brreg.no eller på noen annen webside jeg vet om. "Useriøse" firmaer, selv om vi kanskje ikke helt har slått fast hva det er, sender meg likevel ubedt tilbud, også på varer og tjenester som ikke naturlig brukes av et regnskapsfirma, f.eks. lommelykter og telt. Og til og med tilbud på sex-dating, se forrige side.

Noe stort omfang har det likevel ikke hos meg, og det er jo bare å slette disse mailene. Graden mer irriterende er disse som ringer og skal selge en ubrukelig firmavurdering eller tilby oppføring i en eller annen nettkatalog. De sistnevnte starter gjerne med at de ønsker å ajourføre registret sitt, det tar jo ikke lang får jeg får beskjed om at det koster. Men også det er jo så enkelt som å si nei takk og legge på igjen. Så jeg vil ikke gjør dette til et større problem enn det er.

Det er vel først og fremst to problemer med spam, det ene er at det kan inneholde virus eller phishing-lenker. Det andre er at hvis en får en haug med tullemail, så drukner muligens viktig mail innimellom. Jeg har begynt å sende faskturaer i e-post i stedet for i konvolutt, og min erfaring er at det nå tar lengre tid å få inn pengene. Jeg tror rett og slett ikke kundene mine legger merke til mailen, de fleste av dem er småfirmaer som bare har én epost-adressse som de bruker både privat og i næring, og da kommer det selvfølgelig inn litt av hvert.
 

Steven

Member
@Kristians Neste gang en selger ringer deg fra ett selskap, fortell han på en høflig måte at du ikke er interessert i deres produkt og ønsker å bli slettet fra dems
Det hjelper dessverre bare i begrenset grad. Jeg har fornavn@firma.no som e-postadresse og adressen ligger ikke på brreg.no eller på noen annen webside jeg vet om. "Useriøse" firmaer, selv om vi kanskje ikke helt har slått fast hva det er, sender meg likevel ubedt tilbud, også på varer og tjenester som ikke naturlig brukes av et regnskapsfirma, f.eks. lommelykter og telt. Og til og med tilbud på sex-dating, se forrige side.

Noe stort omfang har det likevel ikke hos meg, og det er jo bare å slette disse mailene. Graden mer irriterende er disse som ringer og skal selge en ubrukelig firmavurdering eller tilby oppføring i en eller annen nettkatalog. De sistnevnte starter gjerne med at de ønsker å ajourføre registret sitt, det tar jo ikke lang får jeg får beskjed om at det koster. Men også det er jo så enkelt som å si nei takk og legge på igjen. Så jeg vil ikke gjør dette til et større problem enn det er.

Det er vel først og fremst to problemer med spam, det ene er at det kan inneholde virus eller phishing-lenker. Det andre er at hvis en får en haug med tullemail, så drukner muligens viktig mail innimellom. Jeg har begynt å sende faskturaer i e-post i stedet for i konvolutt, og min erfaring er at det nå tar lengre tid å få inn pengene. Jeg tror rett og slett ikke kundene mine legger merke til mailen, de fleste av dem er småfirmaer som bare har én epost-adressse som de bruker både privat og i næring, og da kommer det selvfølgelig inn litt av hvert.

Da hadde jeg informert dem meget godt om at faktura blir sendt på mail.

Hadde anbefalt deg å lage en guide om det tar tid å få inn pengene. Lag en guide på bloggen din.

F.eks. med tittelen, Hvordan holde styr på regninger på nett - eller noe i den duren.. Så skriver du dine tips, hva du gjør og hva andre har gjort. Vips så får du kanskje pengene inn på konto litt før OG kundene dine blir MER OBS på det du forklarer her at det blandes inn blant spam.

Er man strukturert så skal ikke det være noe problem å strukturere mailen inn i mapper etc, men det er vel for de litt mer viderekomne :)
 

Steve Cash

Medlem
Jeg har selvfølgelig informert om at jeg har gått over til elektronisk faktura. Det er heller ikke noe stort problem, dette gjelder noen få, og betaler de ikke sender jeg purring og regner med at de lærer etterhvert.

Jeg vet jo ikke engang 100 prosent hva som er grunnen til at noen få ser ut til å rote bort faktura på mail i større grad enn faktura på papir. Men antakelig har de gamle rutiner som fungerer på papir, men ikke så godt elektronisk.

Å be den late mapper for forskjellig mail tror jeg faller på steingrunn, det er som du sier for litt avanserte brukere.
 

Kristians

Medlem
Jeg vet jo ikke engang 100 prosent hva som er grunnen til at noen få ser ut til å rote bort faktura på mail i større grad enn faktura på papir. Men antakelig har de gamle rutiner som fungerer på papir, men ikke så godt elektronisk.

For meg er det motsatt, fakturaer og kvitteringer på papir som forsvinner ;)
 

Steve Cash

Medlem
Kan man fjerne epostadressen fra brreg? Trodde det bare var telefon som kunne fjernes.
Tja, e-postadressen ligger i alle fall ikke synlig på Enhetsregistrets nøkkelopplysninger på brreg.no når jeg søker på mitt eget firma. Men hva som er registrert i Brønnøysundregistrets base og som andre kan hente/bestille derfra vet jeg ikke. Det går jo an å spørre registret.
 
Topp