Kjapp og trygg hosting for Wordpress

App utvikling

thorep

Medlem
Hei! Vet ikke om dette er rette stedet plassere denne posten, men fant ikke eget underforum for app utvikling.

Jeg leter etter en dyktig utvikler som vil være med på app prosjekt. Ta kontakt med meg på PM.

Jeg har tidligere hatt suksess med apper som Quizzer.
 

erlsae

Medlem
Det er et tapt prosjekt å finne enkeltpersoner her som vil hjelpe deg med å utvikle en app, for så å bli deleier i appen. Tror nok du må gå solo, henvende deg til firmaer som har spesialsert seg på app-utvikling, så får du heller gleden av å sitte igjen med alle pengene selv.

Tar jeg feil, så måtte den personen som er ledig for oppdrag skrive her..gjetter 0 :)
 

BlitZz

Member
Som erlase sier er det svært få privatpersoner som gjør dette.. Finner du han/hun har du nok skutt gullfuglen ;)

Men om det er til noe trøst kan du drøfte ideen din med meg (som firma) så kan vi se om vi kan komme frem til noe. Skal ikke si sikkert at det vil være lønnsomt for oss, men PM så skal vi se :)
 

thorep

Medlem
Det trenger ikke være en enkel privatperson utvikler, men jeg er ikke intresert i å leie et firma, men det jeg kan gjøre er å inngå avtaler med firma , som fks 50/50 deling. Vil at firmaet som utvikler selv får noe igjen for å gjøre en veldig bra jobb.
 

Tony J

Alle skal få
Tror nok du må gå solo, henvende deg til firmaer som har spesialsert seg på app-utvikling, så får du heller gleden av å sitte igjen med alle pengene selv.

Hva mener du med "sitte igjen med alle pengene selv"? La oss si at denne applikasjonen krever 4000 arbeidstimer + markedsføring / oppdateringer som alltid kommer (anroid OG ios?) / regnskap / mye mere / Og her forteller du at man skal henvende seg til et firma for å få drahjelp, som har spesialisert seg på app-utvukling og samtidig klare å kontrollere alle verdiene selv i ettertid?

Du vet 0% om appen, men vet ALT om hvordan han skal gå frem :D
 

xdex

Medlem
Det står vel ingenting om at vedkommende som skal utvikle, ikke får noe lønn for arbeidet? Jeg leser at det søkes en dyktig person, som kan være med på ett prosjekt. Betalt eller ei, dyktige folk, jobber ikke gratis, og hvor skal man ta tiden fra? Betalt jobb fra 8-16, så jobbe gratis på ett sideprosjekt fra 17-21? Håper vedkommende ikke har fritidsaktiviteter, husarbeid, er sosial, eller driver med friidrett!! :D

Som jeg alltid har sagt her inne, folk som bare skal ha andre til å jobbe gratis, har uansett ikke tro på sitt eget prosjekt. Folk som tror på sine egne prosjekter, tar risikoer, og investerer penger, betaler for arbeidskraft og får ting gjort. "Men jeg har ikke råd akkurat nå" ... Da låner du penger, eller finner investorer, som "alle andre" har gjort.
 

erlsae

Medlem
Hva mener du med "sitte igjen med alle pengene selv"? La oss si at denne applikasjonen krever 4000 arbeidstimer + markedsføring / oppdateringer som alltid kommer (anroid OG ios?) / regnskap / mye mere / Og her forteller du at man skal henvende seg til et firma for å få drahjelp, som har spesialisert seg på app-utvukling og samtidig klare å kontrollere alle verdiene selv i ettertid?

Du vet 0% om appen, men vet ALT om hvordan han skal gå frem :D

Hehe.... TS skriver at han tidligere har hatt suksess med en app med navn "Quizzer". Med suksess tolker jeg det dithen at han sikkert har tjent en slant på den, det er jo derfor alle "privatpersoner" lager apper..i håp om å lykkes og tjene store penger.

Trenger jeg virkelig å begrunne "sitte igjen med alle pengene selv"? Jeg er 100% sikker på at TS ønsker at appen som lages skal slå ann, han ønsker å bli styrtrik på den, han vil erobre verden med den. At han da i TS henvender seg til privatpersoner ser jeg på som et dumt trekk, da han kanskje kun vil sitte igjen med 50% av inntekten.

Derfor råder jeg han til å henvende seg til firmaer, og som xdex skriver, har han ikke penger må han låne penger, finne investorer, og heller med tiden måtte le hele veien til banken og tenke at han var glad han gikk solo.
 

Tony J

Alle skal få
Derfor råder jeg han til å henvende seg til firmaer, og som xdex skriver, har han ikke penger må han låne penger, finne investorer, og heller med tiden måtte le hele veien til banken og tenke at han var glad han gikk solo.

Det er jo akkurat her jeg mener du er på bærtur. Dersom en trenger hjelp fra en bedrift for å enten hente penger eller som trådstarter skriver : "dyktig utvikler" så kan du være sikker på at denne bedriften du snakker om vil ha mye mer enn 50% av kaken da applikasjonen kun er på tankestadiet. Så det er her jeg ikke forstår hva du mener med "gå solo", "sitte igjen med alle pengene selv".

Det er mange av de største internasjonale bedriftene vi kjenner i dag som fikk sitt utspring hvor man var 2-3 personer
som gikk sammen og utfylte hverandres roller for så og blomstre videre.

Har du noe personlig erfaring her forresten?
 
Det er jo akkurat her jeg mener du er på bærtur. Dersom en trenger hjelp fra en bedrift for å enten hente penger eller som trådstarter skriver : "dyktig utvikler" så kan du være sikker på at denne bedriften du snakker om vil ha mye mer enn 50% av kaken da applikasjonen kun er på tankestadiet. Så det er her jeg ikke forstår hva du mener med "gå solo", "sitte igjen med alle pengene selv".

Det er mange av de største internasjonale bedriftene vi kjenner i dag som fikk sitt utspring hvor man var 2-3 personer
som gikk sammen og utfylte hverandres roller for så og blomstre videre.

En veldig typisk trend om dagen er disse folkene med masse ideer, som prøver å komme i kontakt med utviklere som vil jobbe gratis mot en viss prosentandel i prosjektet. De vil altså ikke ta noen økonomisk risiko selv, men forventer at en utvikler skal sette av hundrevis av timer uten lønn for å realisere ideen.

Denne er postet på forumet tidligere:
https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy
 

mra

Active Member
En veldig typisk trend om dagen er disse folkene med masse ideer, som prøver å komme i kontakt med utviklere som vil jobbe gratis mot en viss prosentandel i prosjektet. De vil altså ikke ta noen økonomisk risiko selv, men forventer at en utvikler skal sette av hundrevis av timer uten lønn for å realisere ideen.

Det er vel strengt tatt ikke noe nytt, det var akkurat likedan for 15 år siden når jeg startet i min første jobb som utvikler. Men ellers helt enig; Det er en del folk som har en urealistisk forventning til hva en ide er verdt. Faktum er at en ide i seg selv er verdiløs, det er evnene til å føre ideen ut i praksis som betyr noe.
 
Det er vel strengt tatt ikke noe nytt, det var akkurat likedan for 15 år siden når jeg startet i min første jobb som utvikler.

Det har du nok rett i, men da var det ikke så aktuelt for meg. Når jeg f.eks. forteller hva jeg driver med på en fest, er det omtrent alltid noen som skal fortelle meg om idé de har - alt de trenger er noen til å gennomføre den og/eller finansiere den.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hehe.... TS skriver at han tidligere har hatt suksess med en app med navn "Quizzer". Med suksess tolker jeg det dithen at han sikkert har tjent en slant på den, det er jo derfor alle "privatpersoner" lager apper..i håp om å lykkes og tjene store penger.
Jeg har tenkt å lage et par apper, ikke noe voldsomme greier i det hele tatt, hovedsaklig fordi det er noen ting jeg har savnet litt, men målgruppen - spesielt for den ene - er ganske smal, så jeg tviler på at den vil bli noen cashcow, så - hovedsaklig for gøy og for eget behov. Tjener jeg noe på de to der kommer jeg til å se på det som ren bonus.
 

Camillafr

Medlem
Jeg har tenkt å lage et par apper, ikke noe voldsomme greier i det hele tatt, hovedsaklig fordi det er noen ting jeg har savnet litt, men målgruppen - spesielt for den ene - er ganske smal, så jeg tviler på at den vil bli noen cashcow, så - hovedsaklig for gøy og for eget behov. Tjener jeg noe på de to der kommer jeg til å se på det som ren bonus.

Det kommer mye godt ut av folk som lager ting for eget behov :)
Uansett så er det veldig artig og lærerikt å lage apper.
 
Topp