Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføre seg globalt

erlsae

Medlem
Hei,

Er det noen av dere som har erfaring med å markedsføre en nettbutikk e.l. utenfor Norge? Hvilke tjenester tar dere i bruk, evt. hvordan går dere frem?

Har lurt på dette en stund, og skulle gjerne visst litt mer om dette. :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg driver sammen med en annen partner flere nettbutikker i Australia og New Zealand. Du kan se den største her: freddystore.com.au

Vi opprettet et selskap i Australia og fant på forhånd en regnskapsfører som kunne stå for papirarbeidet. Som platform valgte vi Shopify som åpner for stort sett alle funksjoner vi trenger. Logistikken kjører vi også gjennom en 3-part som har gitt oss en full-service tjeneste: De lagrer, pakker og sender ut for oss. Vi får alt på en samlefaktura hver måned og det er billig for oss. De har et eget system som er koblet til vår Shopify-butikk, som alltid passer på at lagerbeholdning er oppdatert.

Kundesupport har også blitt en fulltidsstilling nå i år, så vi har nettopp ansatt en person som på fulltid svarer på supporthenvendelser fra hvor hun vil i verden. Vi er også i prosessen av å flytte store deler av markedsføringen over til mitt andre selskap Inevo, slik at vi får frigjort enda mer tid.

Den frigjorte tiden brukes til analysering, forretningsutvikling, B2B og arbeid med vårt neste marked: USA (som jeg kan fortelle mer om etter april).
 
Topp