Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Status i WooCommerce: "Pending", selv om kunden har betalt

knuttt

Medlem
Jeg benytter WordPress, og da også WooCommerce for å drive nettbutikken. Betalingsmetoden jeg benytter er PayPal. Det oppstår et problem når kunder utfører en bestilling og fullfører betalingen. Jeg har følgende problemer:

1. Kunden blir sendt til PayPal og utfører betalingen. Kunden blir da ikke automatisk sendt tilbake selv om jeg har valgt dette i instillingene hos PayPal. De kan derimot velge å trykke seg tilbake manuelt.
2. Når kunden er sendt tilbake til nettsiden får de informasjon om at ordren er mottatt. På "min konto" står det imidlertid at ordren har statusen "pending". De har da alternativet om å kansellere bestillingen eller utføre betalingen på nytt. Dette på tross av at de allerede har betalt, og at jeg har mottatt pengene. Det oppstår derfor stor usikkerhet på nettsiden min.

Jeg må derfor godkjenne alle ordrene manuelt før de får tilgang til produktet (jeg selger nedlastbare produkter).

Det er dermed noen problemer med IPN og jeg klarer ikke fikse det. Jeg har også forsøkt Direct Payment Notification etc, men jeg klarer ikke få det til å funke. Jeg har forsøkt å Google det, og det ser ut til at mange andre har samme problemet. Jeg har derimot ikke klart å fikse det på samme måte de gjorde det på. Er det noen som har hatt samme problem tidligere og vet hvordan man kan fikse problemet?
 
Sist redigert:

knuttt

Medlem
ENDRING: Det ser ut til at de fleste av problemene skyldtes at jeg brukte Sandbox-kontoer. Kunden blir automatisk tilbakesendt når jeg benytter ekte kontoer. Jeg har imidlertid et par nye problemer:

1. Jeg må godkjenne transaksjonene manuelt hos PayPal. Ordren vil stå som "pending" frem til dette er gjort. Er det noen som vet hvordan jeg automatisk kan godta alle transaksjoner i instillingene hos PayPal?
2. Når transaksjonen er godkjent hos PayPal endres odrestatusen hos kundens konto på nettsiden min seg til "aktiv". I instillingene hos WooCommerce i WP står ordren imidlertid som "behandler" istedet for "fullført". Noen som vet hva dette skyldes?
 
Sist redigert:

Tiurfot

Member
Knuttt - fant du ut av dette? Jeg er litt bak deg i løypa og omtrent der du var i desember. Har akkurat startet testing i sandbox - må jeg virkelig gå inn og godkjenne PayPal-betalingene ordre for ordre ? Det virker ikke særlig smooth.
 

Tiurfot

Member
Butikken er ikke i testmodus, men live og jeg tester nå for å se hvordan ting ser ut for kunden. I den forbindelse dukker dette med at jeg må godkjenne hver betaling opp.

Jeg så den settingen Kluften, men var usikker på konsekvensene. Vet du hva jeg evt mister ved at ting går automatisk? Hvis kunden betaler feil beløp - det fanges vel opp i paypal. slik at jeg slipper å tenke på det?

Eneste forskjellen er kanskje at jeg med API automatisk godkjenner betalinger, kunden får bekreftelser fra PayPal og min nettbutikk på direkten, slik at handelen er i boks for kunde i løpet av noen kjappe klikk?

Ved å ikke godkjenne hver enkelt betaling hopper jeg vel også over å akseptere PayPals gebyrer, men det er vel en standardsats - eller er det noen jeg må følge med på pr ordre også?

Takk skal dere ha for innspillene.
 
Topp