Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på barnehageoversikt.no

knuttt

Medlem
Du burde inkludere et kart. Det vil gjøre det hele mer oversiktlig for brukeren. Implementer en løsning fra Google Maps eller lignende. Ellers var det en veldig bra side!
 

NilsF

Medlem
Før man legger veldig mye arbeid i oppbygging av en slik nettside, kan det være lurt å stikke fingeren i jorden, og stille spørsmål ved hvorfor noen skal benytte din nettside i stedet for eksempelvis pedlex . no sine detaljerte oversikter over alle landets barnehager, med alle kontaktopplysninger og fordelt på barnehagetype (privat, kommunal osv.). Vil din nettside kunne bli foretrukket fremfor nettsiden til Pedlex eller andre konkurrenter? Hvis ikke, finnes det kanskje mer nyttige prosjekter å bruke tiden på.
 

xdex

Medlem
Før man legger veldig mye arbeid i oppbygging av en slik nettside, kan det være lurt å stikke fingeren i jorden, og stille spørsmål ved hvorfor noen skal benytte din nettside i stedet for eksempelvis pedlex . no sine detaljerte oversikter over alle landets barnehager, med alle kontaktopplysninger og fordelt på barnehagetype (privat, kommunal osv.). Vil din nettside kunne bli foretrukket fremfor nettsiden til Pedlex eller andre konkurrenter? Hvis ikke, finnes det kanskje mer nyttige prosjekter å bruke tiden på.

Dette er helt feil tankegang mener jeg, det er ikke alltid sånn at selv om noe bedre eksisterer, skal du eller jeg stoppe ett prosjekt. Om han klarer og få nok besøkende i måneden, og lenke opp egne relaterte sider (f.eks. dagmamma) vil dette gi inntekter til slutt. Tviler på at dette er ett prosjekt som skal være unikt, men heller noe som skal være gøy og spennende.

Selv har jeg laget sider som lister opp nyheter, eller nettsider som kun lister opp bedrifter. Dette finnes det haugevis av, men poenget er at disse sammen gir god gevinst i form av inntekt på f.eks. reklame. Litt SEO arbeid, og gode tekster vil han få nok av besøkende.

Litt synd at google translate blir brukt som en form for oversetting, men det er jo bedre enn ingenting.

Noen tips,

  • Husk cookie warning.
  • Støtte for flere enheter på fav-ikoner. Windows 8, Apple produkter osv.
  • Hold CSS stilsett til stylesheets filene, ikke vits å plutselig ha regler i html fila.
  • Noe rart bildebruk for en slik side, halvveis "avkledd" jente med høye hæler? hmm
  • Footer meny bør være lettere å navigere i for mobiler (en linjer pr element etc)
  • Menyknappen for mobiler kan havne over logo (mindre alternativ?)
  • Se video burde sendes til egen dedikert "video" side hos deg, ikke fullscreen youtube.
  • Logg inn siden burde også ha form inni grå boks, som alle andre forms.
 

Stian Skjold

New Member
Takk for gode tilbakemeldinger!

knutt: Har fått implementert et kart fra Google nå som viser alle registrerte barnehager.

NilsF: Jeg har stukket fingeren i jorden mange ganger, og tenkt over at det finnes liknende tjenester, men hovedgrunnen til at jeg driver med dette prosjektet er at jeg ønsker å lage en enda bedre oversikt som i tillegg vil inkludere tilbakemeldinger fra brukere av barnehagene, tilgjengelige dagmammaer i området, bildegallerier fra barnehagene, og muligheten for barnehagene til å skrive en egen tekst, samt at man skal kunne sammenlikne barnehagene. Jeg har stor tro på at siden etter hvert vil kunne bli veldig nyttig for folk flest.

xdex: Mange gode punkter du nevner over, skal helt klart fikse på det du sier.

Tore Andre: Å la barnehagene publisere ledige plasser har jeg tenkt på, dette vil komme etter hvert som barnehagene får tilgang til sine egne sider etter hvert.

Supert med så mye tilbakemeldinger folkens!
 

looper

Medlem
Må si at dette er defintivt en god ide. Den er vel så god at VG har jo laget en egen base med dette.

Nå har jeg søkt eksil i Vestfold hvor barnehagene er jevnt gode, ihvertfall her jeg bor. Når jeg bodde i Oslo så var vi uheldig med familiebarnehage og med dagens system så vil en slik oversikt hjelpe veldig mange å ta riktig valg. Det er nemlig ikke lett å bytte barnehage etter plass er gitt.

Om man får det til så kan det nok også være et veldig godt verktøy for å få private barnehageeiere til å putte mer i driften og mindre i lommeboken.

Lykke til :)
 

picxx

Well-Known Member
Ingen barnehager registrert i Aurskog-Høland for øyeblikket. Nye barnehager blir lagt til fortløpende hver dag.

Det er ihvertfall 28 hager som får statlig tilskudd, i tillegg har du de private.
Ikke særlig oppdatert etter 5. nov. vil jeg påstå. Å legge inn 3-500 daglig, selv manuelt, burde gå knirkefritt om det er noe man brenner for.
 
Topp