Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Woocommerce på norsk

Ref210

New Member
hei.
Jeg forsøker å få Woocommerce til å endre språk. Jeg har både .PO og .MO filer, begge er lagt under mappen : www/site-name/wp-content/languages
I menyen General Settings får jeg opp valget "Site Language", men der står ikke språknavnet, men navnet på selve .MO filen.
Ved å velge denne får jeg ikke nytt språk. Når jeg benytter "Force Translation Upgrade", får jeg meldingen:Failed to install/update the translation: Sorry but there is no translation available for your language =/.
Benytter siste versjon av både WordPress og Woocommerce.

Noen som kan hjelpe meg?
 

fiksedesign

Member
Start med å endre språket i wp-config.

Erstatt linjen
define('WPLANG', '');
med
define('WPLANG', 'nb_NO');

Når dette er gjort, vil du få muligheten til å oppdatere til den norske versjonen av WordPress automatisk – med oppdaterte språkfiler for din WordPress-versjon. Gå inn i menyen Dashboard > Updates, og kjør den norske oppdateringen.
 

ellaro

Medlem
Start med å endre språket i wp-config.

Erstatt linjen
define('WPLANG', '');
med
define('WPLANG', 'nb_NO');

Når dette er gjort, vil du få muligheten til å oppdatere til den norske versjonen av WordPress automatisk – med oppdaterte språkfiler for din WordPress-versjon. Gå inn i menyen Dashboard > Updates, og kjør den norske oppdateringen.
Dette fungerer vel ikke på Woocommerce?
 

fiksedesign

Member
Joda.

Woocommerce vil da registrere at den er på en norsk installasjon, og vil tilby nedlasting av språkfiler i innstillingene. Dette gjorde jeg selv senest i natt.
 
Topp