Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et større svenskt firma ønsker et domene av meg

Å høste noen gode domener for en billig penge her og der har de siste dagene virkelig gitt avkastning for meg.

Først ble et .com domene solgt til et selskap tilhørende gambling-industrien for 10.000,- (som ble kjøpt her på forumet for 500kr)
Og i går fikk jeg en prisforespørsel fra et svenskt firma som vil kjøpe .no domenet av firmanavnet sitt. De bød 5.000 SEK.
Domene var ment til et påtenkt prosjekt, men akkurat nå har domenet null verdi for _meg_ da .com versjonen av domenet er såpass dominant. Så jeg ønsker å få solgt domenet, men selvfølgelig for mest mulig.

Hva er den beste strategien? Når de tar kontakt med meg og byr 5.000 SEK har de selvfølgelig mer å gå på. Men det svenske firmaet har i teorien ikke bruk for .no domenet da de bruker sub-domener til alle nasjonaliteter på .com, så er redd for å miste de hvis jeg kommer med et for høyt motbud.

Tips?
 

alterego

Medlem
OBS! Når du kommer med høyere motbud er jeg rimelig sikker på at den åpne budfristen på det opprinnelige budet opphører. Altså at det opprinnelige budet ikke lenger er bindende.

Husker ikke paragraf, men mener dette går frem av kjøpsloven eller avtaleloven.

Ikke dermed sagt at du mister dem, men de har altså mulighet til å ikke vedstå sitt første bud, selv om de ikke anga budfrist.

Et (til)bud kan dessuten alltid trekkes tilbake, så lenge dette gjøres før en aksept foreligger.

Et motbud er altså ikke helt uten risiko.
 
Sist redigert:

alterego

Medlem
Når du først spiller høyt og ønsker å maksimere prisen, kan det være en ide at du trekker ditt motbud, sier at du nå også har en annen interessent, men at de kan legge inn et frivillig og siste bud som representerer det domenet er verdt for dem.

Lykke til med salget :)
 
Topp