Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Labelskrivere - hva og hvordan?

Jeg kjøpte Dymo LW450, kan bruke mange forskjellige etiketter. Adresser kan hentes fra databaser, wordfiler, csv, og i opencart er det en plugin som lar deg skrive ut etikett samtidig som du skriver ut plukkliste/ordrebekreftelse.
Du kan også få printet etiketter og dokumenter automatisk når det kommer bestillinger.

Virker som om du kan integrere dymoskrivere godt med nettsider og annen programvare.
Etikettskrivere bruker varme for å trykke tekst, slik at du "aldri" går tom for blekk eller toner.

Edit: Ser at tilbudet gjelder ennå, du sparer vel en tusenlapp.

Eller tenker du på en litt større modell som skriver ut fraktetiketter til bring osv?
 
Egentlig ikke, fraktetiketter til bring kan jo skrives ut på etikettark i vanlig printer. Men for å printe ut så store etiketter med en etikettskriver behøver du noe større, og den må printe ut 2 typer etikketter samtidig. Ellers må du jo bytte rull for hver gang du skal bytte mellom posten og bring (feks)

Jeg kan ha opptil 89mm bredde og evig lang lengde på etikettene så det kommer litt ann på hva slags krav bring har på størrelsen på etiketten det er god oppløsning på printeren så strekkoder blir tydelige.

Det aller letteste vil jo være å få tak i de arkene med 2 små etiketter i toppen slik at du får adresse etikett og ordrebekreftelsen på samme ark. Sparer tid og penger, samtidig så behøver kunden også bare å rive av etiketten på arket for å sende pakken i retur.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Med prisene nå for tiden ville jeg hatt to skrivere tror jeg - for å unngå bytting av rull, som Tore Andre også nevner.

Du trenger i ditt tilfelle ikke Thermo Transfer (som varmer opp noe svart og limer det på papir), men kun thermo (brenner papiret) pga levetiden. Det gjør at du slipper å kjøpe ribbon, men gjør at du må passe på kjøpe rett type etiketter, til thermo altså.

Skriveren Tore Andre nevner ser bra ut, men jeg ser da ikke om den klarer 89mm?
 
Skriveren Tore Andre nevner ser bra ut, men jeg ser da ikke om den klarer 89mm?

Den ene rullen med etiketter som følger med er 41 x 89 mm

image001.jpg
 
De selger a4 etikettark som er delt i 2. slik at du får 2 etiketter til bring på ett ark. Bare klistre rett på.

Du må bare se litt på volumet ditt om hva som lønner seg i lengden, etikettskriver med egnet størrelse eller vanlig blekk/laserprinter og etikettark til bring etikettene.
 

alterego

Medlem
Jeg er også ute etter en enkel skrivebords etikettskriver (thermoskriver), så denne tråden er interessant.

Til vanlig post (A-/B-post) skriver jeg bare ut faktura (laser, sort/hvit), bretter den og legger den i en plastlomme som jeg klistrer på boblekonvoluttene. Kunde skal jo uansett ha sitt betalingsdokument.

Selv har jeg sett på etikettskrivere fra Zebra, og spesifikt Zebra GK420. Vet at mange i Norge bruker GK420-serien mot Bring, som en "lettvekts-løsning", men som oftest bare med USB. Denne finnes også med nettverkstilkobling (GK420t har RJ45), noe som er viktig for meg, slik at jeg kan koble den til router/switch/hub og kan skrive ut trådlåst fra bærbar/tablet.

Noen her som har erfaring med kombinasjonen Bring/Zebra GK420? Evt. andre konkrete anbefalinger med nettverkstilkobling?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg kjøpte akkurat en GX430t TT for å lage masse QR-koder.
Det viste seg at ZebraDesigner ikke klarte QR-koder som jeg ville, så det ble en del programmering for hånd (zpl).

GX430t er en god maskin (fornøyd sålangt); jeg kjøpte den på deal.no; den er noe større enn bildene skulle tilsi.
Jeg bruker den med ribbon, og for 1350 etiketter (total lengde 70m) går det 1 stykk ribbon. Den kan også brukes som Thermal Direct men det har jeg ikke prøvd enda. Jeg har heller ikke prøvd nettverkstilkoblingen som den er utstyrt med, men klarer en skriver koble seg til routeren kan man sikkert legge den til, evt bruke "net use" et-eller-annet og late at den heter LPT4 osv.

Jeg går ut fra at GX-serien oppfører seg på samme måte som GK når det gjelder nettverkstilkobling; når/hvis/om jeg prøver det ut skal jeg følge opp her.
 

alterego

Medlem
Takk for bra tips @Pong.

Din anbefaling, Zebra GX430t, ser ut til å ha alle de egenskapene jeg er ute etter, men ser at den er en del dyrere enn et annet alternativ, Zebra GK420d (USB/LAN). Hovedforskjellen er at GX430t har 300 dpi (+ litt raskere), mens GK420d har 203 dpi, noe jeg ikke tror betyr noe for å skrive ut fraktetiketter for Bring.

Ser at Deal.no skal ha kr 5.938 eks. mva. for GX430t. Den samme får du hos Dustin.no for kr 4.195 eks. mva.
 

alterego

Medlem
Jepp, tanken er tenkt, men da må jeg kjøpe ny router siden min ikke har USBport.

Men sikkert noen andre her som har det på sin router, så et godt tips å ha i tråden.
 
Topp