Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Frakt gjennom FEDEX/DHL

KIA

Medlem
Hva er med Fedex? Har Fedex in Kina det samme problemet? Vill la dem sende en pakke gjennom Fedex.

Hva er med "registered Airmail"? Har bestilt noen varer som veier 5 kilo, de sa at de sender ikke sånn pakke med "Airmail". Nylig har jeg fått raskt en pakke gjennom "AirMail" fra Kina unten noen toll.
 
Airmail er rekomanderte sendinger (i de fleste tilfeller) med sporingsnummer. Fra du får "Sendt fra avsenderland" til den er i Norge tar det ca. 7 dager, men tiden før statusen oppdateres varier fra 2-3 til 10-12. Om det er leverandørene som er trege med å få ut pakkene eller posten i kina som er trege vet jeg ikke. Muligens en kombinasjon.

Disse går som oftest gjennom tollen uten problemer.
 

Huawei

New Member
Skal sende ca 30 kg med klær fra Kina til Norge. Kan da bruke DHL. Pris for frakt/mva vet jeg. Men lurte på hva DHL skal ha for å fortolle dette for meg? Er det en fast sum, eller varierer det? Har nødig lyst å få en sjokkregning....
 

barentshavet

Active Member
Skal sende ca 30 kg med klær fra Kina til Norge. Kan da bruke DHL. Pris for frakt/mva vet jeg. Men lurte på hva DHL skal ha for å fortolle dette for meg? Er det en fast sum, eller varierer det? Har nødig lyst å få en sjokkregning....

For å si det sånn, de tar seg godt betalt med gebyrer ved import. Jeg har opplevd å få gebyrer opptil 600 kroner på en liten mengde produkter. Du burde høre med DHL først.
 

Huawei

New Member
Ok, Jeg tror jeg bare deler opp sendingen litt da, og sender via EMS. Forstår det slik at det er Posten/Bring som har ansvaret for det, og at fortolling er inkl i frakt prisen. Har lest litt om folk som får sjokk regninger på toll fra DHL. Med EMS slipper jeg å få noen overaskelser.
 

Huawei

New Member
Ble vist litt mer. Ca 145 kg. Jeg har ikke registrert meg som firma enda. Men kjøpt inn alle disse varene for ca 40 tusen. Tenkte nå å sende dem til Norge. Da kommer jo frakt, mva og toll. Bør jeg registrere meg som firma før jeg sender disse? Eller vil jeg fremdeles kunne trekke alle kostnader fra før jeg må betale skatt?
 
Topp