Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener med Æ,Ø,Å

Bjørn

Domenespekulant
vi er ikke enige!

... ser flere fortsatt er av den meningen, dog tror jeg flere har endret mening etter hvert. For meg er blåbær.no mye mer naturlig og vakkert enn blaabaer.no - verdien i domenet blåbær.no er (i hvert fall for meg) mye høyere enn den andre skrivemåten. Hvorfor skal vi unngå og skjemmes over våre særnorske bokstaver æ, ø, å? Eneste utfordringen (for enkelte) i hvert fall er epost-løsningen, men her finnes det en million andre løsninger.
 
vi er ikke enige!

... ser flere fortsatt er av den meningen, dog tror jeg flere har endret mening etter hvert. For meg er blåbær.no mye mer naturlig og vakkert enn blaabaer.no - verdien i domenet blåbær.no er (i hvert fall for meg) mye høyere enn den andre skrivemåten. Hvorfor skal vi unngå og skjemmes over våre særnorske bokstaver æ, ø, å? Eneste utfordringen (for enkelte) i hvert fall er epost-løsningen, men her finnes det en million andre løsninger.

Hva med de som ikke har norsk tastatur da?
Det handler på ingen måte om å skjemmes over noe, men at ting skal fungere så godt, viralt og lett som mulig.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg er helt enig i at domener i seg selv stort sett alltid er bedre med æ, ø og å kontra "etterligninger." Problemene oppstår ofte når man f.eks skal kople seg opp med FTP, bruke særnorske tegn i epostadresser, når æ, ø og å skal kodes inn i diverse filer på serveren etc...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har ingenting imot æåø i domenenavn; epost ordner seg nok etterhvert også.
De som ikke har æøå på tastaturet har som regel ikke så mye å gjøre der uansett, plus typeins er det vel ikke så mye av uansett (men det skal jeg sjekke).
 

Stormen

Medlem
Jeg har en kamerat som tjener 20-30.000 kr i måneden på et domene med Å i navnet; og som utelukkende gjør det bra i Google fordi domenenavnet matcher det folk googler etter nøyaktig. Han slår ut store nettsteder som Santander og Gjensidige, primært på grunn av EMD (exact match domain) og en ok backlinks-profil.

Så jeg ville ikke hengt meg så mye opp i det; hvis det matcher og har bra volum, så gå for det.
 
Topp